Påskdag idag!


                                    Moi i Mariefred framför Gripsholms slott.
Man kan tro att vi åker runt och tittar på slott i vår närmiljö, men det
blev bara så denna påsk! Vi var på väg att fika kakor på Taxinge slott
med ha, ha!


Min fina Beatrice njuter av solen och fräknarna formligen hoppar fram!


                                                .....och här gör maken det med!


Vi gick runt och strosade, kikade i roliga butiker och åt goda hamburgare!




God kväll!

Hoppas alla har en fin fin påskhelg och njuter av ledigheten! Vi har varvat trädgårdsarbete med utflykter, grillning med solning och därimellan lite städning. I går beskar jag vårt äppelträd på vinst och förlust. Har en bra lärare i min pappa men inte vet jag om det blev efter konstens alla regler. Mindre och mer hanterligt är det nu iallafall. Men det var med livet som insats jag vinglade på stegen med sågen i handen.....

Idag har vi bilat genom Sörmland, tittat på loppis, handlat på Hedlandet och strosat i mysiga Mariefred. Har just putsat vårt sovrumsfönster och hängt upp ny gardin där och jag är så nöjd! Vit fin lite lagom lantlig hissgardin för bra pris gjorde mig glad i dag! Hedlandet är som ett miniUllared skulle jag tro och butiken ligger i skogen "in the middle of nowhere" liksom och man måste känna till den för att hitta dit! Köpte mig ett par "byxor" där med i romantisk stil med spets såklart, just sånt man finner i den typen av butiker!

Nu vila i soffan inför en dag i solstolen i morgon...ha, ha vad jobbigt man har det!

Kram till alla!


Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Vad mysigt ni har det, så kul tycker jag att ni verkar vara så tighta trots att barnen är stora nu :-)



Och vad mycket ni hinner med i dessa dagar, blev just lite svettig när jag läste om ditt "äppelträdsbeskärande" och undrar i mitt stilla sinne vad jag gett mig in på som blivit med trädgård...



Vi har det jättemysigt även om jag i ärlighetens namn både ältar (jag är tyvärr en mästare på att älta...) artikeln i DN som jag tyckte kändes "skrytig" och ointressant och förra veckans (icke)händelser på säljfronten :-( Men jag försöker verkligen att lägga det åt sidan, vissa stunder funkar det rätt så bra och andra snurrar och surrar det runt i huvudet...



Nåväl, hoppas att du får en riktigt skön dag imorgon! STOR KRAM

2011-04-24 @ 21:52:48
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: cecce

Mmm...du har det bra ser jag! Ser underbart ut!

Själv är jag nyss hemkommen från Göteborg! Mycket barn, mycket mat och tårta, mycket släkt!:-) Nice!



Såg ditt lilla inlägg om din mamma. Så fint skrivet...så kärleksfullt. Känner din saknad.



Nu suger vi ut det sista av påsken och ledigheten:-)



Kramar

2011-04-24 @ 23:36:27
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad mysigt med Mariefred, vi var på väg dit igår men blev ändrade planer...Hade varit skoj att träffa på er där!



Du har mail vännen!



KRAM



jessi

2011-04-25 @ 08:59:17
Postat av: Marie

Mysig påskhelg !

Och vilket kanonväder vi haft..tror det har varit sommarvärme i hela Sverige.

Fin din Beatrice är..det är så gulligt med fräknar.

Var kakorna goda??

kram

2011-04-25 @ 17:55:19
URL: http://sjovreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0