Sisters





                                        fyra systrar  20/8 2011


Tillbaka i Stockholm efter en dag på en gård nära Mariefred där min ena syster
huserar om somrarna. En dag full men skratt och kramar, grillad mat och
mördarsniglar, rabarberpaj och västerbottenost, blöta skor och kinesiska
kräftor och en del svågrar. När solen tittade fram passade vi på att gå ner till
sjön och bryggan för att fotografera oss tillsammans. Det är precis som ena
svågern sa "-Det är svårt att få fyra egon att bilda ett lag.....!"

Känner mig uppfylld av värme ikväll, både av systrar, svågrar och familj.
Jag känner mig rik och det är en fin känsla jag tar med mig till söndagen.
Hoppas jag kan känna likadant på måndag med då det är dags att jobba igen,
att jag kan plocka fram det där lagom som gör att man inte berörs så mycket
av saker som händer, saker man inte har någon makt över....jag måste lära mig
att inte tänka så mycket, inte bry mig så mycket. Att ta den enkla vägen och
flyta med bara.....på med Stålmannendräkten och låta vattnet rinna av
precis som på en gås. Jag tackar gud för mina underbara kollegor!

Sol i morgon!!!!! Vad säger ni om det?!! Hoppas verkligen att det stämmer,
för ett par timmar i en solstol för att fylla på D-vitaminförrådet skulle sitta fint!

Stor Kram och trevlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad underbart och roligt att ha systrar och du har tre stycken tom!

Jag har inga syskon alls och det saknar jag verkligen.

Hoppas det går bra på jobbet i morgon, kram!

2011-08-21 @ 18:16:15
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Bella

Så underbart att ha hela tre systrar!! Och som du dessutom har trevligt med, som du kan skratta och umgås med på ett mysigt sätt! Jag har "bara" en lillebror och har nog alltid önskat mig en syster att "dela allt" med...



Hoppas solen kikade fram hos dig under söndagen och att du får en bra start på jobbveckan imorgon. Att vara lärare i dagens samhälle måste vara något av de tuffaste yrken man kan ha, får en känsla av att ni nästan tvingas lägga mer kraft och tid på allt runt omkring ungdomarna istället för på själva undervisningen, Vill till att man kan släppa jobbet när man går hem, kan inte vara lätt... Ta hand om dig!



Kraaam Bella

2011-08-21 @ 20:06:12
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: LiseLotte

Vilka fina bilder!!



Alfabetsbörsen beställde jag från deras hemsida. Jag såg att det fanns några i shopen på Moderna Museet så det finns säkert på fler ställen.



Ja jag pendlar in till Sthlm. Bor 6 mil söder om Sthlm. Bra musik i öronen och en god bok brukar hjälpa ;)

2011-08-21 @ 22:36:16
URL: http://liselottesj.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Hej vännen!



Fint med svart vita bilder. Mysigt ni verkar haft det tillsammans!



svar- är par veckor kvar tills dags, de ändrade till bara några dar innan beräknat så här vilas det mycket! (är ganska dålig emellanåt men kämpar på!)



Många kramar



Jessi



2011-08-24 @ 08:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0