♥ JULLOV ♥



Om ni ska baka några cupcakes innan jul så baka då dessa med saffrans-
smak och god frosting från Leila Lindholms recept! Jag bakade dem till
mitt arbetslag för att som arbetslagsledare tacka för den gångna terminen.
ALLA tyckte de var underbart goda och det är dem verkligen!!
Även om dessa ser oätliga och giftiga ut ;-))



LEILAS JULIGA SAFFRANSCUPCAKES

12 stycken


3 st ekologiska ägg
2.5 2.5 dl strösocker
1 1 tsk vaniljsocker
100 100 g smör
0.5 0.5 g saffran
1 1 dl vispgrädde
3.5 3.5 dl vetemjöl
2 2 tsk bakpulver
1 1 krm salt
1 msk ljus rom

Creeme cheese frosting
60 60 g mjukt smör
4 4 dl florsocker
1 1 tsk vaniljsocker
1 1 msk färskpressad citronsaft
100 100 g philadelphiaost


Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.

3. Smält smöret med saffranet och låt koka upp. Rör i vispgrädden, blanda det med äggsmeten.

4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.

5. Smaksätt smeten med rom.

6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.

7. Grädda dem i mitten av ugnen i 15-20 minuter. Låt svalna på galler.

8. Frosting: Rör ihop smör, florsocker, vaniljsocker, citronsaft och philadelphiaost tills det blir krämigt i en skål.

9. Bred frostingen på cupcakesen.

10. Garnera med något gott eller roligt.





Vet ni vad??!! JAG HAR JULLOV NU!!!!!

Kram
Ann-Louise


Kommentarer
Postat av: Karin

Underbart, njut:)

Ser väldigt smaskiga ut de där!

2011-12-22 @ 08:35:08
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anonym

Härligt med jullov!!!



Cupcakes ser ljuvliga ut, är jättesugen på att baka dem men har liksom fått baknille sista dagarna och hade ju planerat att kokostopparna (som just nu är i ugnen) skulle bli sista jag gör innan jul.. men vem vet jag kanske gör cupcakes juldagen!

Jag kan tänka mig att det var uppskattat att få såna smarrigheter på jobbet!



KRAM



jessi

2011-12-22 @ 10:17:02
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Goda de ser ut!

2011-12-26 @ 22:02:26
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Katja

De är verkligen farligt goda...

2011-12-28 @ 05:53:31
URL: http://www.klorinhaxa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0