Milano - En solskenshistoria



                                                  Caroline på Arlanda


                                                       Mäktiga Alperna från ovan


                           Domen i Milano som började byggas på 1300-talet
Italien hade helgdag i torsdags och man hade gått man ur huset. Vi var inte ensamma på
gatorna om man säger så och det var svårt att fota småsaker men domen var tillräckligt
stor!


       Moi framför Duomo. Täckkappan var överflödig i solskenet!



Caroline matar duvor......turistfällan no 1.......


          Galleria Vittorio Emanuele - Vackert, ståtligt och lyxigt


Pizza och vin på uteservering på Via Dante - en av shoppinggatorna
nära vårt hotell -Grand Hotel Plaza. Hotellet låg mitt i stan, väldigt
centralt och det passade oss perfekt. Att tapeterna sen var gula och
sängarna hårda fick vi liksom bara stå ut med för lägets skull!


Den blå timmen då solen går ner är bland det vackraste jag vet.
Älskar ljuset och skenet och fotar gärna då!




Julskyltningen var i full gång överallt i Italien. Kanske lite för kitchigt
för min smak på många saker med blinkande granar och sånt!


Italiensk glass!!!! Såååå god! Jag väljer oftast Nocciola och Youghurt!


Bona sera!
Hemma igen efter en långweekend i Italien med Caroline och gud så mysigt vi haft det!
Är så glad att jag och Caroline kom iväg och att jag fick möjligheten att uppleva Moltrasio!
TACK mina fina vänner, Caroline och Cissi!!!

Allt har flutit på hela tiden med allt vi företog oss och bara det gör en glad. Flög ner i
torsdags morse  med SAS till Milano, taxi till hotellet, checka in och ut i solen. Tolv plusgrader
och klarblå himmel möte oss och solen värmde till och med, ljuvligt. Gick de femtio stegen
upp till Piazza Duomo och förstod hur centralt vi bodde!

Efter diverse butikbesök och en god lunch och vin på gågatan Via Dante, där vi satt ute (!) och åt,
och var less på att knuffas med alla människor gick vi hemåt för att vila och fräscha upp oss till
kvällen. Men det får ni läsa om senare!

Nu är jag så trött och ska softa framför tv:n resten av kvällen. Resa och jobba tar på krafterna
hur kul det än är!

Kramar


Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Vilket härligt inlägg, inget tvivel om hur bra vi har haft det :-) Sitter själv nu och väljer bland bilderna, tur att vi bloggare är flitiga med kameran!!!



Hoppas att du kom ordentligt igår kväll och haft en bra start på jobbveckan!



KRAMAR

2011-12-12 @ 20:30:04
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Katja

Ni ser ut att ha haft det helt fantastiskt och jag blir faktiskt lite smått avis. Det finns inget jag längtar mer efter just nu än lite ledighet, men det får dessvärre bli senare, typ nästa år!



Vad roligt att du och Caroline har nästan likadana brillor och ni klär i de båda två!!



Ha nu en bästa vecka och kram!!

2011-12-12 @ 20:42:51
URL: http://www.klorinhaxa.wordpress.com
Postat av: Anna - Starwoman

Ååååå vilka fantastiska bilder och vilket fint väder ni fick, underbart!



Ser framemot fler bilder :-)



Ha en mysig kväll!



Kramar

2011-12-12 @ 21:02:39
URL: http://www.bloggfamiljen.se/starwoman/
Postat av: Carolines hemligheter

Tack för länken, artikeln var ju jättekul att läsa :-) Plötsligt kändes våra egna ambitioner att stöta på George extremt futtiga, haha...



KRAM

2011-12-12 @ 22:38:28
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu äntligen kunde jag sätta mig ner o kommentera, har klätt granen fram tills nu, hade bara bestämt mig att till luciamorgonen ska få vakna oh mötas av en pyntad gran! Celine och D sover sött och snart ska jag och katterna göra det med!



Sååå underbara bilder från Milano, så skönt att bara vara och njuta! Vilket bra centralt läge ni hade, perfekt att ha nära till allt. Skoj att se mer foton från er resa!



KRAM



jessi

2011-12-13 @ 00:08:23
Postat av: Hanna

Vilka underbara bilder:)) Ni ser ut att haft det helt underbart:)!!!! Kram

2011-12-13 @ 11:22:50
URL: http://varatpyre.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vilken härlig resa, ser underbart ut :)



Kramen

2011-12-13 @ 18:44:34
URL: http://gronanyanser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0