Mot ett nytt år






Jag jobbar vidare på den silvriga inredningsstilen och har ändrat lite
på vårt sideboard igen. Har flyttat den stora lyktan jag fick som present
av tidigare elever och istället har min stora vita plåtetta fått ta plats.
Framför den ser ni det söta lilla fatet jag köpt och på väggen det
lilla hjorthuvudet jag fann på Åhléns i dagarna. Nu fattas bara silver-
krukor till orkideérna, typ såna från DAY Home!


God dag mina vänner!

Hoppas ni mår bra så här i slutet på året och njuter av det vackra soliga
väder vi har, iallafall här i Stockholm idag! Jag är inne på den tredje dagen
min diet, Cambridgemetoden, och det är den värsta dagen om jag kommer
ihåg rätt sen tidigare. Kanske inte den roligaste aktivitet man kan roa sig med
så här nära nyår men varför vänta när man känner att kläderna blivit för små.

Kan känna att man borde få nobelpris för att man kämpar och står över nyårs-
middag, champagne och annat gott för att hålla sig på spåret liksom. Brukar sällan
skriva om min vikt då det inte är det viktigaste i mitt liv men jag vet att många med
mig får kämpa lite extra. I mina svarta stunder är jag sååå avundsjuk på dem som
aldrig behövt tampas med kalorierna, men i ljusa stunder vet jag att det är upp till
mig själv. Idrotta har aldrig lockat och i stort varit omöjligt då jag har ett medfött
hjärtfel som begränsar. Vägrar annars låta det påverka mitt liv men här måste
jag lyda!

Detta inlägg blev lite mer personligt än vanligt men kanske kan det hjälpa någon
att kämpa vidare med vad det än må vara. Alla har vi våra issues att tampas med!

Stora kramar till er! Lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om såna här
inlägg. Bra eller dåligt?

Ann-Louise ♥


Kommentarer
Postat av: Marie

BRA!!! Man måste få vara personlig också om man vill, det är upp till var och en som bloggar:)



Jag tycker du gör det jäkligt bra, testade själv den metoden för några år sedan. Det är värst från början, sen går det himla bra. Har för mig att jag körde den i tre veckor och gick ner sju kilo!



Jag önskar dig ett gott slut på det gamla året och ett Gott Nytt År!

Kram♥

2011-12-30 @ 15:46:02
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Eva

Gott nytt år till dig, Vet du att nu fick du mig att ta en promenad i friska luften. Tack.Jag tycker det är bra att du skriver om vikten hur många är vi inte som äter lite för mycket och har ett sockersug och rör på sig för lite tummen upp till dig. Soppor och sådana dieter fixar inte jag,sen har jag en väninna som drack Nutrilett i långa perioder varje år sen hon var 30 år,i dag(50år) ser hon ut som ett hus,svullen i kroppen.Hon har satt systemet ur funktion genom dessa snabba bantningar. Jag dras också med överflödiga kilo och pendlar mellan två storlek ofta.När man äter tror jag är mycket känslostyrt och stress och trötthet spelar in.

Vad fina dina silvriga nya saker som hittat hem till dig.

Året som kommer bli ett oskrivet blad för mig.

Nu kallar den friska luften tack vare dig blev den av idag.Tack för att du finns här på din sida.

2011-12-30 @ 16:40:00
Postat av: Zandra☆

Bra!

Det är ju de som är de bästa med att blogga, man får skriva av sej personligt eller opersonligt bäst man vill.



Jag tycker du är strong!

Gott Nytt år önskar jag dej!

Kramar fina du!

2011-12-30 @ 17:23:55
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja visst är hon en duktig designer Efva Attling och det finns ju alltid en fin historia, tanke bakom hennes smycken och det gillar jag. Kämpa på du är ju kanonduktig heja! Nej att vara personlig är aldrig fel man känner ju själv vart gränsen går.

kram Gott nytt År!

2011-12-30 @ 20:25:57
URL: http://angelicalivia.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Hej vännen, var precis på väg att skriva till dig för en stund sedan när något (barn eller sur make...) kom i vägen men jag uppskattade ditt sms jättemycket igår och skriver mer när det passar bättre! TACK för din kommentar också, du är så klok och förstår mig väldigt bra :-)



KRAMAR

2011-12-30 @ 21:58:07
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Hej igen, skriver här istället för på telefonen för det går så mycket snabbare :-) Vi kommer troligtvis hem på torsdag, vill gärna ses snart och bara prata över ett glas vin! Kan vi inte bestämma en tid snart, from den 10:e får jag inte dricka pga av operationen så gärna innan dess ;-)



KRAAAAAAMAR

2011-12-30 @ 22:29:23
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

PS. Jag gillar att du är personlig, du har så mycket kloka tankar att dela med dig av!!! DS.

2011-12-30 @ 22:32:36
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anna S

Jag håller med alla innan. Jag gillar personliga inslag!

Jag tror vi alla har en issue med vikten. Även om man tycker att man är för smal eller för kraftig. Inte många som känner sig nöjda tror jag tyvärr.



Stor kram till dig som piffar så fint med dina nya saker

2011-12-31 @ 00:15:13
URL: http://ansobloggar.se
Postat av: Anna S

Ps, de fina ramarna runt bilderna. Var har du hittat dom?

2011-12-31 @ 00:15:56
URL: http://ansobloggar.se
Postat av: Jenny

Så snygg och stilrent! Jättefräsht, verkligen!

Det där med vikten... helt klart inte av största vikt, men att ventilera är skönt ibland. Ett stort plus att du ändå inte skriver detaljerat om dieter etc, sånt har vi nog av i dagens samhälle, eller hur?

2012-01-09 @ 09:21:44
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0