För kärlekens skull




Utanför fönstret slår våren ut.
Marken blir grön igen.
Allt som var dött, väcks till liv,
det kan också vi.
Så länge vi andas.
Ute till havs styr en fiskebåt.
Längs en fri horisont.
Den gungar så tryggt in mot hamn
som jag i din famn.
Så länge vi älskar.

Det är för oss solen går opp.
Lyser som guld, för kärlekens skull
Solen går upp, så oskuldsfull
Lyser på oss för kärlekens skull.

Högt på ett berg står en katedral,
och pekar upp mot skyn.
Men det är för himlen i dig,
och jorden i mig
Vi älskar varandra.

Det är för oss solen går opp.
Lyser som guld, för kärlekens skull
Solen går upp, så oskuldsfull
Lyser på oss för kärlekens skull.

Ted Gärdestad

Älskar denna låt och jag och mina kollegor har gått och nynnat på den hela denna Alla Hjärtans Dag! De spelar gitarr för mig och förgyller mina dagar så jag ler stort tack vare dem varje dag!!
Idag var en lång dag på jobbet och en lika lång dag i morgon. Vi i skolans ledningsgrupp ska under tisdagen försöka föra organisationen framåt och lösa en del praktiskt. Skönt att få jobba utanför skolan en dag och äta "riktig" lunch så jag hoppas på en kreativ dag med en del gott!

KRAM

Ann-Louise


Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Du verkar ha så himla mysiga arbetskamrater (och de har en i dig också förstås), det är ju värt hur mycket som helst!!! Med tanke på hur många timmar man faktiskt lägger på sitt jobb under en livstid :-)



Haha, du har helt rätt angående Hemnet... Jag glömmer tid och rum när jag sitter med näsan över potentiella objekt dagarna i ända ;-)



Vad tror du om nu på torsdag, fredag eller nästa torsdag? Det är väl trevligast att ses i slutet på veckan, speciellt om man skall ta ett glas vin :-D



Ha en mysig kväll, stor kram!

2011-02-14 @ 22:06:49
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Jag blir i princip alltid tårögd när jag hör den sången, underbar :-)



Hur är det med dig? Hoppas allt är bra, är inne hos dig för sällan skäms på mig



Kan jag få Jessis mail? Min hotmail är spärrad så jag kommer inte åt vår gamla konversation.



Hoppas dagen varit bra!

kramisar

2011-02-15 @ 16:00:44
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Malin S

Åh, nu nynnar jag också =)

2011-02-15 @ 19:51:24
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Men då måste vi ju helt enkelt få till det den 25:e!!! Perfekt med lönefredag, då kan vi verkligen slå klackarna i taket ;-)



Åh, vad kul med tjejkväll på Golden Hits!!! Äter ni där då innan för det är väl galet långa köer redan tidigt på kvällen just där?



Tack för tips om Gribbylund, har hört från flera ställen nu att det är trevligt där så det skall jag kolla upp om det inte blir något med Vallentuna-husen :-) Shit, det är ju ett så stort beslut att fatta vart man skall bo... Inte bara för att det är den största affären man gör i livet utan för att det handlar ju om ungarnas hela uppväxt! Precis som man själv lade grunden för så mycket under sin uppväxt i det området man bodde så kommer ju de också att göra det. Och det blir ju säkert jättebra oavsett i vilket väderstreck man beger sig med flyttlasset men det känns ändå nervöst och STORT!



Stor kram till dig och så spikar vi den 25:e då :-D

2011-02-15 @ 22:13:42
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har mail!



låter härligt o roligt med tjejkvällen imorgon!

Ha det så gott vännen!

2011-02-17 @ 09:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0