Härliga lördag


       Pajer på gång till lördagens schlagermiddag!


Lite roligare laga mat nu när man har ett fint kök!


Den ena blir en räkpaj (denna är utan äggräddfyllning
och ogräddad ännu) och den andra en tacopaj med
creme fraiche täcke. Passar ungdomarna bättre.


Gårdagens vi hos vännerna. Detta är ganska sent och
jag är ute efter ett bra foto....maken är lagom road
och vi tar om bilden massor av gånger...till ingen nytta
det var för sent helt enkelt ha, ha, ha!


God eftermiddag på er! Hoppas ni har haft en skön lördag så långt och att kvällen blir mysig! Vi har haft "söndag" hela dagen här då vi var "lediga" igår och var hemma hela dagen. Konstig dag blev det och det var skönt att få gå till grannarna och vännerna på middag på kvällen. De bjöd på god pasta med fläskfilé, god bärkompott med dajmgrädde och en del vin och annat. Sov därför till 10.00 i morse och drog mig till 11.00. Sånt gillar jag!!

Sen en lite loppisrunda och en skön promenad i det vackra soliga vädret innan vi handlade kvällens mat. Som ni ser blir det pajer ikväll. Men innan schlagern ska vi hinna med sonens hockeymatch tillsammans med grannarna som följer med hit sen för mat och umgänge. Skönt ha allt förberett till dess så man inte behöver stå och laga mat mitt i schlagern! Har inte hört en enda låt denna gång så det blir spännande ;-) Gillar annars Brolle, Christian Waltz och Sanna Nielsen så man hoppas ju på dem!

Ha en skön kväll!


Kommentarer
Postat av: Marie

Blev det något fynd på loppisen?

Jag har hört några av låtarna, Brolles och Elisabeth Andreassons var ganska bra. Men det är svårt att avgöra när man bara fick höra lite på P4 igår.

Hoppas ni får en trevlig kväll:)

Kram♥

2011-02-12 @ 16:54:35
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Marie

GOTT!! Och vad GULLIGA ni är på bilden!

Hoppas ni får en fin schlagerkväll med grannarna!



kram

2011-02-12 @ 20:33:36
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vilken mysig helg, nu blir jag ännu mer sugen på att köpa hus när jag läser om era trevliga dejter med grannarna ;-) Precis så vill jag ha det när vi flyttar, kan man köpa till några "goda grannar" tror du :-D



Hoppas att du har en toppenkväll (själv bojkottade jag MF ikväll då vi nattat Irma tills nu...), stor kram till dig!!!

2011-02-12 @ 21:16:11
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: cecce

Jag tycker det blev ett fint foto jag:-) Ni är jättefina!!

Pajerna ser mumsiga ut. Hoppas ni hade en trevlig kväll!!



Kramar

2011-02-12 @ 23:25:39
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Söt bild på maken och dig och vad goda pajer, den med räkor hade varit min favis skulle jag tippa på :-)



Stor kram så här på Alla Hjärtans Dag!

2011-02-14 @ 14:59:50
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0