Snabba puckar









                                   En helt vanlig kväll i Ann-Louises värld!


Och vilka härliga kvällar sen! Hela familjen älskar hockey och får nästan abstinens om det går länge mellan matcherna. Den här tiden på året går det ingen nöd på oss så vi får så det räcker! Undrar ofta hur mycket tid och hur många mil och hur mycket pengar denna hockey har krävt oss på men det har varit värt allt. Att låta barnen idrotta och att ställa upp på dem har varit och är en självklarhet för oss även om man nu tycker det är skönt när de kan börja köra själva!

Slutade tidigt idag och det var skönt att komma hem då det finns energitjuvar på jobbet just nu som jag försöker springa ifrån. Det går sådär om man säger så och det är jobbigt. Väl hemma har jag sen dragit av nedervåningen med dammtrasan och ska fortsätta lite till strax. Sen väntar ett inbokat tandläkarbesök men tyvärr har syster ringt återbud ikväll då hon inte var kry....=0(

Ha en bra kväll...bara fredag kvar nu!!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Marie

Det är tur vi bor nära IP, med tanke på att alla fem flickor spelat fotboll. Men sen har det tillkommit skjuts till bortamatcher, bakning till hemmamatcher osv.

Men samtidigt har det varit roligt och jag har lärt känna många nya människor. Vill absolut inte ha det ogjort, om man säger så!



Energitjuvar gillas INTE!!!



Ha det bäst!

Kram♥

2011-02-03 @ 20:00:02
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Bella

Visst är det kul med idrott!! Jag älskar att se på sport live och jag är så tacksam över att mina föräldrar ställde upp på mig under uppväxten och körde till o från träningar och matcher, är dem evigt tacksam för det och det kan jag lova att dina barn är också :)



Så trist med dessa energitjuvar som stjäl så mycket energi och det är ju inte alltid så lätt att hålla sig bort eller välja bort energitjuvar, jag hoppas det blir en lösning för dig på jobbet och att du får en trevlig helg trots allt!



Kraaam Bella

2011-02-03 @ 20:01:53
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: fia

Nä men titta hockey det är våran familjs melodi . är det trångsunds alag eller j20???

Energi tjuvar kan va utan hoppas att du får orken till baka .

kram .

2011-02-03 @ 21:46:56
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: fia

vi kollar på åkers alalag och j20 och åkers mötte trångs sund för lite sedan .Lite kul när jag kände igen match tröjorna .

kram .

2011-02-04 @ 09:31:49
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

VAd härligt att ni alla är lika sportfåniga, eller hocketfåniga :).

Det känns som en lycklig familj!!



Självklart är du välkommen på fika här sen!



Kram och trevlig helg

2011-02-04 @ 11:14:16
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Emma

Tjollahopp vännen!



Åh vilka härliga bilder! : - ) Tror nästan de är första gången vi får se hockeybilder här på bloggen? Det var på tiden! Önskar man kunde åka så snabbt som killarna gör i hockey! Beundrar dom!

Underbart att ha en gemensam aktivitet & Oscar måste älska att ni är där & hejar fram dom varje gång! Inte alla föräldrar som är så snälla & med i barnens sporter!



LJUVLIG blomma maken din shoppat med sig hem till dig! O tingen du shoppat i blogginlägget längre ner kommer ju att passa helt perfekt i ert nyrenoverade kök! Längtar efter att få se bilder! : - )



JOBBIGT med energitjuvar! Tyvärr finns dom överallt..



Nu önskar jag dig & familjen din en riktigt skön helg!



Många Kramar



Ps. Tack för kryapådighälsningen & tipsen om bröstvårtorna ; - )

2011-02-04 @ 11:48:11
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: jessi

Heja Oscar! Kul med lite foton "him in action".

Ja ni är verkligen en härlig hockeyfamilj,

kul att ha gemensamt intresse som förenar.



Har du tjuvlyssnat på morgondagens melodifestival låtar? (kan göras på svt play) Önskar hade inte gjort det för var riktigt usla, kanske låter bättre

sen när det väl gäller! hoppas!



Hoppas det gick bra hos tandläkaren! (jag tror alltid att jag har massor av hål och är supernervös..)



KRAM

2011-02-04 @ 11:48:26
Postat av: Carolines hemligheter

Det bästa man kan göra för sina barn är att uppmuntra och stödja gällande skolan och någon sportaktivitet. Bra betyg och en fysiskt aktiv livsstil som man grundlägger i unga år har man glädje av hela livet, det är jag helt överytgad om!



Hoppas att din fredag är bra och att du sluppit "springa på" energitjuvarna idag... Stor kram och trevlig helg!!!

2011-02-04 @ 13:32:29
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Cia

Hejsan,

Tycker också det är jättekul med idrott. Känner igen det du beskriver Har inte varit så aktiv själv men min lillebror spelade både fotboll, handboll och bandy och hela familjen var väldigt engagerade, särskilt i bandyn. Jag tyckte alltid det var kul och mysigt att följa med och titta på matcherna. I bandyn står man ju oftast ute och fryser men det är en särskild charm att stå och frysa tillsammans och heja fram sitt lag ;-).

Trevlig helg!

Kram,

Cia

2011-02-04 @ 13:34:44
Postat av: Zandra ☆

Ååå gud jag kommer inte ens ihåg när jag i en ishall sist och kollade på hockey...

Men de har blivit ett par timmar i en kall all för att kolla in grabbar när man va "ung" hahaha :-)



Hoppas du haft en härlig fredag och att du har en mysig helg framför dej.

Stor Kram

2011-02-04 @ 19:21:02
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: cecce

Jag är också så glad att mina ungdomar har sin idrott även om det blir väldigt mycket av den varan när man har fyra barn:-) Tre sporter hålls just nu i luften! Men det får det va värt!:-)



Energitjuvar på jobbet finns det alldeles för gott om. Själv låser jag gärna in mej i mitt arbetsrum:-)



Förresten...vilken fin bild på din dotter:-)



Kramar

2011-02-04 @ 22:57:11
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

nämen fyyy, vi har också en och annan energitjuv på jobbet. Extrem krävande, det är så tufft som det är och det är synd när folk bara ser till sig själva istället för att jobba mot samma mål :-)



STor kram!

2011-02-05 @ 09:50:59
URL: http://petraodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0