Lunchdate med mina bästa tjejer!



                                           VAPIANO - "The belly rules the mind"



Jag och Lena åt Pizza ruccola med mozarella, ruccola och parmesan.
Har min julklapp till mig själv på mig-en kofta från Odd Molly = favorit!
Beatrice slog till på en Pasta Filetto di Manzo e Ruccola.


        Krämig Cappucino och Vapianos chokladtårta som avslutning.


                R.O.O.M och House Doctor -Favoritbutikerna i PUB-huset!
             Älskar tavlorna i bakgrunden som ni kanske redan förstått ;-)


Efter en skön sovmorgon idag, kom hem från Dalarna och ett roligt nyårsfirande sent igår, åkte jag och Beatrice in till stan idag för att möta min kompis och Beas gudmor Lena över en lunch. Vi valde ses vid Stureplan och sen äta på Vapiano på Sturegatan. Vi hade tur som var där i tid för vi fick ett bra bord och service innan stället invaderades av hungriga människor som var ute och söndagsflanerade på stan. Galet med reor överallt nu i affärerna och jag köpte lite små roliga saker till hemmet.

Efter lunchen och butiksspan kramade vi om Lena som ikväll flyger hem till Bryssel igen. Vi pratade resor och kom fram till att vi båda vill till New York snart igen!! Men först ska Beatrice och jag till London i början av mars för att ha mor & dotter mys i en häftig stad! Bara två månader kvar nu -Jippie!

En vecka ledigt kvar nu innan vårterminen drar igång. Har en del roligt att se fram emot denna vecka som en tripp till vännen Jessi på tisdag, middag med vänner på trettondagsafton och en hel del vila också blandat med bortstädning av det lilla julpiffet som finns kvar.

På återseende!
Kram /Ann-Louise

Kommentarer
Postat av: Susanne

Mysig dag ni haft :)

Jag har inte kollat någon rea, tycker det är så otroligt mycket folk i butikerna :(

Skönt med en veckas ledighet till för dig och inte fel med en Londonresa lite längre fram, man behöver något att se fram emot nu!!

Du måste hälsa Jessi och ge henne en stor kram från mig...lova det!!



Kramar

2011-01-02 @ 18:32:29
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ja jag ändrar mig fort om vädret ;)

För mig är det viktigt med en vit jul men det är fortfarande ganska mycket snö kvar och mer väntas visst i veckan och det är alldeles för tidigt med vår ;)



Kram

2011-01-02 @ 20:19:18
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Madeleine

God fortsättning:)



Vilken mysig dag och vad snygg du är i nya koftan. Själv köpte jag också julklappar till mig själv...hihi



KRAAM

2011-01-02 @ 21:11:55
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: cecce

Vilken mysdag!!

Koftan klär dej!

Kramar

2011-01-03 @ 00:18:04
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilken trevlig söndag! Och vilka spännande resor du har framför dig, jag har bara varit i London en gång det var när min Ida jobbade där några månader på en pub, men vilken stad...dit åker jag gärna igen.

Du måste hälsa och krama Jessi från mig med!



Nej, nu kallar jobbet vi hörs! kram

2011-01-03 @ 08:34:19
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Sofia

En riktig mysdag! Härligt med en London-resa :)



Nu får du hälsa så mycket till Jessi och berätta att vi är många som tänker på henne och saknar henne.

2011-01-03 @ 11:18:45
Postat av: jessi

Ser hälsningarna- tack!



Sms ifall tåg försenat så vi vet annars hämtar vi upp dig på stationen. välkommen!



kram

2011-01-03 @ 11:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0