Trettondagsmiddag


Vi bjöd vännerna på god fördrink. Vodka och Schweppes
Pear/Lime fusion, lime och is. Sockrade en kant på
våra cocktailglas som jag fyndat på loppis! GOTT!


Efter middagen som var Kyckling med curry, sambal
och mangochutney, bjöd jag på en dessert. En god
chokladmousse, mörk och vit i lager, med björnbär.


Julklappsspelet "På Spåret" plockades fram och som
vanligt vann tjejerna över killarna.....! Mateusskålen
var fylld av plockgodis och den tömdes snabbt!


Av vännerna fick vi denna fina krispigt vita bukett!


Känner mig lite seg idag efter en trevlig kväll med våra vänner igår. Borde gå ut i köket och diska diverse glas men det känns inte så lockande. Det var mycket roligare att plocka fram allt igår ;-) Halva familjen är redan ute och åker, fotbollsmatcher som vanligt, sonen sover efter tuffa dagar på jullovsjobbet (han kör truck och plockar varor i 28 minusgrader på ett stort lager) och jag ska försöka komma igång med lite lektionsplanering idag. Konstigt vad fort ett jullov kan gå!

Tyckte häromdagen att jag inget gjort...men när jag tänkte efter så har jag hunnit en massa, träffat de människor jag tycker bäst om, gjort nya härliga bekantskaper samt hunnit vila en hel del också. Frågar du mig idag så är jag nöjd men känner mig tröttare än trött....kanske beror det på den sena timmen igår?!

Hoppas ni har det bra och njuter av julens sista helgdagar. Nu tar vi tag i resten av året och gör något bra av det, eller hur!!

Stor Kram ♥


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Turligt nog är inte helgen slut än, den har ju inte ens börjat ;)



Kram

2011-01-06 @ 12:23:50
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Ulrika:

Så sant! Tänkte närmast på att det är helgdag idag, en röd dag!



Kram

2011-01-06 @ 13:20:25
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Ja tiden går väldigt fort, men det är ju flera dagars ledighet kvar innan måndag :-)



Vad gott allt lät och såg ut som du fixat och blev nyfiken på "På Spåret Boken", är det frågor i den? Eller hur fungerar det?



Ha en fin trettondag, här myser vi runt inne. Har ju ingen lust att gå ut direkt, burr för snöyra och snålblåst!



Kramar



2011-01-06 @ 15:02:54
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman
Postat av: Anonym

Du...jag börjar jobba..I MORGON!!! Har du hört något så dumt:-)

Känner mej inte alls redo. Ska dessutom börja undervisa i musik och jag har ingen inspiration över till det....

Men...det är väl bara att sätta igång:-)



Härliga bilder från Jessis! Kul att se henne igen!



Kramar!

2011-01-06 @ 17:42:26
Postat av: cecce

Ups...glömde! Det var jag som skrev ovanstående:-)



2011-01-06 @ 17:43:13
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Cicci

Efterrätten och drinken såg urgoda ut! Som alltid när du har varit framme! Var På Spåret-spelet kul? Jag har fingrat på det några gånger på Åhlens.



Kramar

2011-01-06 @ 19:10:27
URL: http://mittfonster.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Haha, Jimmy kommenterade också min formulering och syftade på att det lät som om vi haft sex i bilen eller något!!! Jo, det låter ju troligt med två små där bak och en sliten småbarnsmorsa där fram ;-)



Nej, nu skall här sovas när tjejerna väl kommit till ro och snusar sött!



KRAMAR

2011-01-07 @ 00:08:05
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Fru Hurtig

Mmmm, redan vid första bilden önskar jag att jag varit där. ;)

Ha en fin helg. Kram

2011-01-07 @ 13:15:07
URL: http://www.fruhurtig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0