Älskade hem


Är dom inte ljuvliga så säg! Turkosa opalinskålar på fot och på tass. Den ena på fot
fick jag av Lenas mamma nu när jag var hemma i Ångermanland och den andra
på tass fyndade jag på kyrkans loppis för 20:-. Ropade också på en skål, på en av
auktionerna, men gav mig (lite för tidigt) men som Lena sa: "Varför gå över ån efter
vatten" och letade reda på skålen hemma hos dem och så fick jag den istället!!


Borta bra men hemma bäst!!
Efter en god natts sömn i egen säng (skönt) tog maken och jag en powerwalk i Nationalparken i morse. Sen har vi fixat och donat på hemmaplan hela dagen. Jag har tvättat, klippt häckar, planterat om i krukorna ute medan maken rensat och tvättat balkongen för att måla den vit i morgon. Gud vilken skillnad det blir när det blir kritvitt igen!

Nu ligger fläskfilé på grillen och pappas nypotatis kokar i köket så snart ska vi äta tillsammans hela familjen. Det var en vecka vi gjorde det så det ska bli trevligt att mysa med barnen (läs unga vuxna) ikväll. I morgon ska jag också måla tror jag. Svägerskan hade målat en del utemöbler svarta och jag blev sugen på att gå lös med penseln här hemma med :-)

Nu -mot köket!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: christin

Åh så fina! och jättevacker färg! håller på och grillar hamburgare så strax skall här mumsas :)

2011-07-19 @ 20:56:06
URL: http://christinsshopping.blogg.se/
Postat av: LyckligaPraliner ♥

Men jag har också en på fot, precis likadan! Jag fick den av någon som skulle kasta den annars...Den är underbar :)

Ann-Louise

2011-07-19 @ 23:34:00
URL: http://www.lyckligapraliner.blogspot.com
Postat av: Zandra

Vilka fina skålar! Fynd mao ;-)



Hehe ja muffinsarna vart smarrig men dem är faktiskt bakade men en annan kompis :-)

Lätt att följa Leilas recept tycker jag hihi.

Hoppas du njuter och har det skönt!

KRAMAR

2011-07-20 @ 09:09:32
URL: http://lillalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0