En dag i Slottsmiljö


                                                                      Taxinge slott


                                                    Kaffebufféutbudet.....godsakerna var måååånga!


Far och som i Taxinge Slottscafé trädgården. Mälaren skymtar i bakgrunden och det var
en härligt varm dag med 28 grader och varma vindar!


Oj vad svårt det är att stå emot godsaker på sommaren. Jag valde en nougatkaka och
en moussetårta till kaffet. Tack Ingrid som bjöd oss på allt idag!



Efter ett kort stopp på Hedlandet för lite shopping gick färden till fina Mariefred och
ännu mer slottsmiljö med Gripsholms slott som tronar över staden. Det var mycket
folk i rörelse då Mariefred har Riddardagar i helgen.



Ännu en mysig semesterdag fick vi idag och precis som jag hoppades kom solen tillbaka!
En mindre rolig del av dagen är de två fästingar vi plockat bort idag. En från mig och en
från maken.....I hate them.....vill inte ha Borrelia elle TBE under vår Greklandssemester!

Nu ska jag uppdatera mig om läget i Oslo och Norge. Usch vad hemskt det är med terrordåd
och sånt som kryper allt närmare.

Kram alla fina!


Kommentarer
Postat av: Cia

Ja det är verkligen hemskt det som hänt i Norge. Så obehagligt och sorgligt.



Jag var också på Taxinge idag med min man och hans bror med familj. Fanns väldigt mycket gott att välja på. För mig blev det en hallon- och vitchokladmoussetårtbit och en espressobit tror jag dom kallade det :-). Väldigt gott alltsammans.



Många kramar,

Cia

2011-07-22 @ 23:45:49
Postat av: Ann-Louise

Cia:

Vad skoj att vi var på samma plats igår! Vid vilken tid var ni där? Såg du mig, vi var där vid 11.30-13.00 cirka.

Jag åt också moussetårtan och tyckte den var lite för mäktig ha, ha! Nästa gång ska jag bara äta kakor.



Kram Ann-Louise

2011-07-23 @ 11:22:54
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Cia

Hej igen,

Ja det var lustigt att vi var på samma plats igår, vi kom dit vid 13-tiden så vi måste gått om varann precis :-). Ja tårtbitarna blir ganska mäktiga, jag delade min så det blev rätt lagom. Om jag fick önska så skulle det finnas små bitar av allt på kakbuffén så man kan smaka på många olika varianter :-). Jag har alltid så svårt att bestämma mig.



Kram Cia

2011-07-23 @ 18:49:36
Postat av: Bella

Vilka fina bilder du tagit och vilken mysig dag ni ser ut att ha haft!! Tror bestämt ni har bättre väder på ostkusten än vi har här i Väst även denna sommar, här har det mest varit regn hela dagen...



Visst är det helt overkligt det som hänt i Norge, kan inte tro att de är sant och det är svårt att ta in...



Hoppas du får en fortsatt skön helg och sommarlov



Kramar Bella

2011-07-23 @ 22:17:50
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0