Mälarpaviljongen












Oj vilken sommar vi fått! Sol och värme i massor varje dag och då ska
man ju passa på att göra roliga saker. Allt det där tråkiga får man göra
när det regnar! Så tänker jag på sommaren, är det fler som låter dammsugaren
vila när solen skiner?

Igår träffade jag Marie, en gammal kursare till mig från Lärarhögskolan,
för att uppdatera oss om livet då det gått några år sen sist! Vi var ganska
tajta under studietiden, gjorde vår praktik ihop m.m. och har ganska lika
bakgrund då hon också utbildade sig och jobbade som frisör först.
Vi är lika gamla, har två barn av olika kön, gifta och bor i radhus nära city.
Och vi gillar att njuta av livets goda båda två och igår triggade vår reslust igång
och vi tipsade varandra om resmål och hotell. New York på sportlovet
verkade prisvärt så jag måste nog gå in och leta en resa kanske?

Hursom så gick vi till populära Mälarpaviljongen redan tidig eftermiddag för att få
ett schysst bord. Ville faktiskt sitta i skuggan så vi letade ett tag och fann ett
halvbra bord. Pråmen såg ju glassigt mysig ut men det var ganska obekvämt att
sitta och dessutom gassande sol, så vi sökte oss mot skuggan.

Sen formligen rasade det in folk hela tiden, kön till kassan var lika lång alla timmar
vi satt där och var folk fick plats har jag ingen aning om. Gott och trevligt var det
så dit lär jag gå fler gånger i sommar. Men som sagt -gå dit i tid (mat serveras från
16.00) om ni vill få plats!! Tack för en fin kväll Marie!!

Nu ska jag svettas i solen igen!!

Kram och må så gott!


Kommentarer
Postat av: Cia

Ser jättehärligt ut! Dit måste jag gå nån gång :-).

2011-06-29 @ 15:02:27
Postat av: Marie

Vad många "mysiga" ställen det finns i Stockholm!! Roligt att ha så många möjligheter och ställen att välja på!

Ha det fint, kram!

2011-06-29 @ 18:38:28
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Cia:

Det tycker jag absolut du ska göra!! Riktigt mysigt ställe.

Ha en fin kväll!



Kram från Ann-Louise

2011-06-29 @ 19:40:23
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Susanne

Ser underbart mysigt ut :)

Härliga sommar



Kramen

2011-06-29 @ 21:34:23
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilken start du haft på årets sommarlov med detta ljuvliga väder, inte ofta man söker sig till skuggan för att det är för varmt, men härligt är det och vilken trevlig restaurang ni besökt!



Hoppas du får en lika trevlig morgondag och njuter av sommarkvällen



Kramar Bella

2011-06-29 @ 22:30:27
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Jennifer

Åå så mysigt det ser ut, måste verkligen göra ett besök :)

2011-06-30 @ 14:51:14
URL: http://brunettjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0