London 3 mars 2011


Portobello Road - Notting Hill. Här är det marknad på helgerna och
galet med folk, men en torsdag var det mycket lugnare att gå här.
Blåste kallt men vad gör det när träden blommar så vackert!?






Färgglada hus och mysiga affärer som tilltalar mig som gillar antikt
och vintageprylar. Här skulle jag gärna bo i om jag var Londonbo!



Pubmat till lunch. Pasta med bacon och svamp och en massa crunch
på. Till det vitlöksbröd och öl + en smarrig fudgekaka till dessert! Mums!
Det var skönt att få värma sig i den goa värmen inomhus!



Ja ni förstår ju......VILLE HA MED DEM HEM!!!



Sen kväll på Oxford Street och att det kan samlas så många människor
på ett och samma ställe!! Tunnelbanenedgången vid Oxford Circus var
fullproppad och folk såg ut som myror från överdäcket på bussen.
Syns inte på bilderna men det var skönt att sitta lugnt och skönt.
Kvällen avslutades på PizzaHut nära hotellet då vi var för trötta för att
åka "ner på stan" igen.


Halloj
Här kommer lite mer bilder från vår Londonresa. Börjar kännas länge sen nu även om det inte är det egentligen. Hade ju en förkylning i kroppen som inte bröt ut men i helgen har jag inte mått bra. Har något i kroppen fortfarande som gör mig trött och jag känner mig sänkt helt enkelt + att jag har fått lock över ena örat vilket känns skumt och gör lite ont emellanåt. Så vad göra utom att vara hemma och vila? Vill bli frisk nu och känna mig pigg igen!

Så idag skrotar jag omkring här hemma i myskläder. Har försökt räddat mina Saint Paulor som frös (!) på fönsterkarmen när det var 24 minus härom veckan genom att plantera om dem. Hoppas det funkar för jag gillar dem verkligen och en är från mamma och känns lite speciell. Det är ungefär den slags aktivitet som passar mig idag.

Nu dags för en kopp kaffe igen.
Hörs mer sen!

Kramis

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ser underbart ut och våren är redan igång med dessa blommande träd, me lika :)

Tråkigt att du blivit sjuk och hoppas att du snart känner dig piggare.

Cecce och jag har planer på en resa till Stockholm den 24-27/3 och vi ska bo på Östermalm. Skulle vara jätteroligt att träffas och även de andra bloggarna som Caroline, Anna och Jessi, skulle det vara något av intresse från er. Vi kan väl höras och många kramar vännen.

2011-03-07 @ 16:59:09
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Anonym

Finns det mysigare kvarter än Notting Hill... ååh vad jag får Londonlängt!



Har svarat via mail!



KRAM



jessi

2011-03-07 @ 20:51:00
Postat av: Bella

Så många fina bilder du delar med dig av, ser så mysigt ut och kvarteren i Notting Hill är ju något speciellt!



Trist att du känner dig dålig, hoppas verkligen du känner dig piggare när du vaknar imorgon och så håller jag tummarna för att du lyckas hålla dina saint paulor och då framförallt den ifrån din mamma



Kraaam Bella

2011-03-07 @ 21:35:19
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Emma

Hj gummsan!



Du & Bea verkar ha haft underbar dagar i London. Vilka mysiga bilder du klickat & visar för oss : - )

Måste verkligen få uppleva den staden i framtiden nån gång!



Superfina plagg du klickat hem från nätet! Rosa & vitt är så sköna färger!



Hoppas allt är bra med dig!



Stor Kramis

2011-03-09 @ 19:29:46
URL: http://jemsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0