KALASDAG



                         Oscars favorittårta är Banantårta så då får han den!


God morgon eller God förmiddag kanske!

Uppe med tuppen är vi idag då det vankas kalas. Tårtan är gjord och står och saftar till sig i kylen, den blir ju som godast efter ett tag så det gäller göra den i tid. Jag fick som jag ville också! Solen skiner från en klarblå himmel så vi kan sitta ute och fika idag!! Skönt för det blir så mycket lättare och mysigare tycker jag. Annars har vi haft otur de senaste åren med solen på kalasdagarna och måst sitta inne.

Har även bakat cupcakes som jag ska ha frosting på senare. Funderar på om jag har röd karamellfärg hemma för det skulle bli fint med rosa topping! Kanske blir det kaka på kaka med både tårta och cupcakes men jag var helt enkelt baksugen härom kvällen och ville använda mig av de fina bakformarna jag fått. Använde mig av receptet på formarna men hackade lite choklad och hade i smeten. Det har kommit en ny Marabou choklad som heter Carribbean -med banan och kokos-så jag ville testa den. Då jag håller igen mitt kaloriintag just nu å har jag inte testat själv utan återkommer med resultatet senare!

Nu ska jag lapa sol ett par timmar innan släkten kommer!

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott med tårta och cupcakes, är det kalas så är det!

Hoppaps ni får en härlig dag!



Kram



Jessi

2011-05-08 @ 11:30:54
Postat av: Anonym

det var ett nytt ord- hoppaps! =)



Jessi

2011-05-08 @ 11:31:35
Postat av: ♥ Anna S

Vad härligt att fira med tårta o cupcakes i strålande sol!

Är ingen tårtmänniska men det där är en tårta helt i min smak :).

Kram fr solstolen

2011-05-09 @ 12:10:35
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0