Min dag idag söndag



Hamnen


Mysig affär där jag gillar allt!


Outlet


Ceasarsallad -Den godaste finns på Delselius!


Mumintrollet


God kväll!

I morse hamnade jag i en solstol på altanen tillsammans med Oscars söta flickvän Gabriella några timmar och gudarna ska veta att det syns....mest i mitt ansikte ha, ha. Smörjde in kroppen med solskydd men ansiktet glömde jag men om nån dag är det brunt och fräknigt istället!

Efter en skön sval dusch tog jag bilen till Gustavsbergs hamn. Besökte Fabriksbutiken Iittala och mötte Mumin himself! Strosade längs med båthamnen och spanade på STORA båtar och satt länge på Delselius konditori och njöt på deras uteplats av utsikten och en Ceasarsallad.

På hemvägen svängde jag av till Forum Nacka för lite butiksspan. Helt perfekt gå där en söndageftermiddag innan stängning då solen skiner ute för man är nästa ensam! Handlade lite till ett födelsedagsbarn och köpte den sötaste blusen till mig själv. Tyckte annars att Zara fått hem mycket fint i ljuva färger till denna sommar. Det är antingen eller i den affären kom vi på, dottern och jag. Ibland är allt bra och ibland är allt dåligt!

Nu laddar vi för en ny arbetsvecka som börjar med en lååååång måndag. Men snart sommarlov!!!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Sofie

Din dag såg inte sämre ut den heller! =) Man borde göra en utflykt till de där trakterna, Gustavsberg har jag nog aldrig varit i!



Men du! Potatissalladen var så god! Hittade den i ett receptfolder från hemköp, men nu har jag hämtat den och sitter med receptet framför mig.



Sparris - och färskpotatissallad med getost



färskpotatis (jupp, det blev årets debut i fredags=

grov salt

grön sparris

vit sparris

2 knipplökar

balsamicovinäger

honung

chevré

dragon eller basilika (vi hade basilika)



färskpotatisen ska in i ugnen med saltet i botten på 225 grader i ca 25 min. bryt av det nedersta på sparrisen, dela i mindre bitar och fräs den mjuk med löken och oljan. blanda potatis och sparris och tillsätt vinäger, honung, lite mer olja. salta och peppra. blanda i basilikan och så hade jag i pinjenötter och solrosfrön som jag hade rostat i stekpannan!



passade superbra till grillat! =)



Ha en skön kväll!

Kramar

2011-05-22 @ 20:38:53
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Annas inspiration

Vilken härlig söndag du har haft :-)



KRAMAR

2011-05-22 @ 21:28:42
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mysigt med Gustavsberg, skärgårdkänsla!



Hoppas din långa dag går fort!



Du kanske kan fota köksbänken o maila ifall ni vill sälja, så vi kan se om den är så som vi tänkt oss.



svar- Mirja!



Kram



Jessi

2011-05-23 @ 09:46:56
Postat av: Susanne

Låter som en perfekt dag i mina ögon :)



Kramen

2011-05-23 @ 21:09:05
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: LyckligaPraliner

Hej! Blev nyfiken. Måste kolla vem denna Ann-Louise är hi hi. Jag heter också Ann-Louise och det är sällan jag "springer" på ytterligare en :)

2011-05-23 @ 22:00:19
URL: http://www.lyckligapraliner.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Hej fina du!



Helt övertygad om att du skulle gilla Ann-tikt & Sånt :-)



Hoppas du fått en fin start på veckan.



KRAM

2011-05-24 @ 11:16:39
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0