Små små klockor.....och så vackra!


Nu har de börjat slå ut de fina liljekonvaljerna jag och Oscar plockade
i lördags i Trollskogen. De står i en fin handblåst glasvas jag fått av
Jessi och doftar ljuvligt!! Har samlat små fina glasvaser på den öppna
kökshyllan och fyller dem med diverse blommor.


                     Naturens konstverk och de är helt helt perfekta!


Snart blommar även Kastanjeträden med stora vita plymer. Vackert
så men jag uppmanar alla att titta riktigt riktigt nära på en enda av de
små blommor som bildar plymen. Det är så vackert och fulländat!!


Halloj!
Sitter och småfryser framför laptopen efter en frisk dag utomhus. Med facit i handen så fick vi en hyfsat bra Idrottsdag utan regn även om det var kalla vindar som svepte över oss ibland. Men vad gör det nu när man är hemma igen och kan krypa ner under en filt om man vill. Skönt få några timmar extra eftermiddag hemma idag så då blir det lite mjukstart på veckan.

Funderar också på hur jag ska arrangera på väggarna för att göra plats åt en ny tavla som blev monterad och klar igår. Den är större än vad jag tänkte så det gäller att fnula ut den bästa platsen....samtidigt som jag inte gillar stora förändringar ;-) Sen vill man ju inte spika hur många hål i väggen som helst heller men jag har en idé i allafall!

Nej nu fryser jag onödigt mycket så jag ska gå och byta kläder och sätta mig under en filt en stund!

Stor kram!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Mmm det doftar gott hemma hos dig nu!!

För det finns nästan inget som slår liljekonvaljer i doftväg tycker jag. Och otroligt vackra är de också!



Vilken rolig 80-talsfest du varit på, det vore kul att se dig lite mer på nära håll...såg inte din fina frisyr.

kramar

2011-05-16 @ 17:53:24
URL: http://sjovreten.blogg.se/
Postat av: Susanne

Åhhh jag älskar dessa liljekonvaljer och dom doftar verkligen ljuvligt, har dessvärre inte sett några här i Skåneland :(

Har nyligen varit ute med lilla Lycka i regnet så jag känner mig just nu också lite frusen.



Kramen

2011-05-16 @ 18:31:44
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Marie

Hallå igen, jag menar förståss 70-talsfest!

Marie

2011-05-16 @ 19:11:07
URL: http://sjovreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0