Söders höjder ♥














Försommarvärme och en helt underbar kväll på Söder fick jag idag. Åkte med maken (som skulle på fotboll) in till stan för ett par timmars promenad i mysiga miljöer istället för att hamna i soffan.

Startade i Skanstull, gick Götgatan fram till Folkkungagatan och vidare till Katarina kyrka. Träffade en kollega där i krokarna och det var skoj! Otroligt vackert på kyrkogården där både ginst och hägg blommade och koltrastar sjöng fina sånger.

Stannade till vid Mäster Mikaels gata och njöt av kvällen och utsikten. Folk satt överallt och åt picnick på filtar och det är så mysigt med en levande stad!! Uppe vid Fjällgatan köpte jag en Latte, satte mig och tittade på folk och solade.

Lämnade utsikten över Stockholm och gick mot Vita bergen och Sofia kyrka. Där spelade en DJ musik i parken och massor med folk satt i gräset och lyssnade. Superhäftigt med sånt i parken en helt vanlig tisdag.

Stockholm är vackert nu ♥

/Ann-Louise

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

AH så underbart,

jag vill till Stockholm snart igen.



Då är det sådana upplevelser jag vill ha, inte shopping...



Kramar & ha en bra dag

2011-05-11 @ 10:33:47
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anonym

Söder kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta, vår första sommar som par tillbringades mycket på söders höjder-promenader, caféer och vyerna.. Love it!



kram



Jessi



2011-05-11 @ 17:30:39
Postat av: cecce

Jag säger bara det: Stockholm!! Det är där man ska va. Helt klart!!



Kramar!

2011-05-11 @ 21:55:56
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Vilken feelgood-kväll du hade igår! Stockholm är verkligen en speciell stad, en av de vackraste i världen skulle jag tro :-) Och sådana här kvällar är det ju helt rätt att vara ett med staden, lyssna på folksorl och fågelkvitter, titta ut över vattnet och lummiga parker samt bara njuta av den blomstertid som vi nu är mitt inne i... UNDERBART!



Sov sött fina du, massor med kramar!

2011-05-11 @ 22:50:28
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Zandra ☆

Vilka härliga vyer.

Jag håller med Stockholm är bra vackert så här års :-)



Kramar

2011-05-12 @ 07:11:15
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Vilka underbara vyer, måste göra precis som dig en kväll, strosa genom hela Södermalm, sååå fint!



Halsbandet jag hade på bloggalan är egentligen ett armband ;-) Och det är en kedja med tygband virat runt. Jättefint tycker jag och köpt i en butik i Nacka forum, inget dyrt alls.



Ha en fin torsdag!



Kraaaaam

2011-05-12 @ 10:31:31
URL: http://www.bloggfamiljen.se/?blog=starwoman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0