My future looks bright!



Tada!
Idag hämtade jag mina nya brillor, mina "se klok ut brillor", som
jag väljer att kalla dem. Någon annan kanske skulle kalla dem
nördbrillor eller t.o.m. cyklop ha, ha, ha!

Jag trivs redan i dem och det är skönt att de är så pass stora så
man inte ser kanterna runt om. Det gör nog att jag kommer vänja
mig snabbare med dem. Har haft glasögon sen 12-års ålder och haft
ett antal modeller men har använt linser mestadels då jag aldrig känt
mig "fin" i glasögon. Fick aldrig linser som barn men när jag började
arbeta som frisör så gick min första lön direkt till ett par linser och sen
var jag fast!Nu är jag såpass gammal så jag kan tåla det jag möter i
spegeln.

Ungdomarna hemma har godkänt dem så jag hoppas ni också gör det ;-)

Kram


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Sååå fina! =)



Hade också plan att köpa ett pa liknande men nä jag väl fick på mig dom såg jag inte klock ut så det fick bli ett par andra "se klok ut" brillor =)



Kram

2011-11-23 @ 16:17:00
URL: http://lifeofbjork.blogg.se/
Postat av: Far.

Tänk så modet växlar. För några år sedan skulle de vara som farfar dem hade på nittonhundra talets början.Ha en fin afton. Kram

.



2011-11-23 @ 16:45:48
Postat av: Marie

Men det vet du väl att en skönhet klär i allt;)

Håller med farbror Sixten att modet svänger fram och tillbaka, såna där glasögon hade jag i slutet av 70-talet. Jag minns att glasen var tonade, från mörkblått längst upp och sedan ljusnade de successivt. Gud, vad snygg jag kände mig hahaha!

Kram♥

2011-11-23 @ 17:10:21
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Marie Mansfield

Du passar i dom glasögonen!! =)



Kram

2011-11-23 @ 18:15:06
Postat av: Susanne

Läckra, ja men för ett par år sedan skulle man ha skrattat åt dessa. Roligt att det blivit mode igen, jag har också haft glasögon sedan jag var femton och haft linser mest men nu växlar jag mellan glasögon och linser. Funderar dock på en operation för tänk att få vakna på morgonen och se direkt :)



Hoppas du har en mysig onsdag

Kramen

2011-11-23 @ 18:23:03
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Zandra ☆

Superfina! Jag tycker du passar bra i dem :-)

Ha en skön kväll

KRAMAR

2011-11-24 @ 15:42:49
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman

Allt klär en skönhet, tycker du passar finfint i dina nya glajor :-)



Ha en skön kväll!



Kramar/Anna

2011-11-24 @ 20:38:16
URL: http://www.bloggfamiljen.se/starwoman/
Postat av: Therese

Såå fin du blev..:) Ha en toppenbra helg så hoppas jag vi ses snart.. Kram

2011-11-24 @ 21:09:06
URL: http://smastadensvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Mycket snyggt :)



Kramar

2011-11-24 @ 21:42:23
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fina!!

2011-11-25 @ 10:18:37
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Eva

Häftiga glasögon,du ser ung ut i dom. Jag har själv glasögon. Min make gjorde operation i januari av ögon hos Memira han gillade aldrig att bära glasögon, 50 000kr(plus sjukskrivning+ledig från jobbet för massa,massa återbesök och resor) kostade operationen. Det blev inte lyckad,Nu i början av November komplettera dom med laser, som resultera med en blödnig i ett av ögonen.dålig syn på det ögat.Det totala resultatet är inte bra. Det görs många operationer ,men det talas tyst och finns ingen statisk att tillgå om operationer som inte blivit bra. Så hans humör har inte varit det bästa kan jag säga. Memira är väldigt bra på reklam, och det var värsta försäljaren som tog hand om min man och dom hade endast en operation som inte blivit bra sa han ,men som de korriggerat med laser.Dessutom är de dåliga med sin journaler,anteckningar.Jag skriver det för att många funderar och tror det bara är att operera så blir allt bra,det finns en baksida som aldrig kommer fram. Min man har även nu träffat på andra i väntrummet som också har problem. Har en vännina som gjort laseroperation i år också på Memira synen är inte hundra men okej,men hon har fått väldigt torra ögon efter så hon får ta ögondroppar varje dag. Tar hon inte ögondropparna så påverkar det synen negativt. Har en bekant som gjorde laser för flera årsen ena ögat lyckades inte det andra så där använder hon idag lins till.

2011-11-25 @ 10:34:44
Postat av: Ann-Louise

Eva:

Tack det var snällt sagt!

Vad trist det låter att makens operation blev misslyckad. Visst har man funderat på det med men jag tycker det verkar läskigt att någon ska "fixa" med mina ögon, de känns liksom viktiga ;-)

Hoppas de kan korrigera till det bättre!



Ha en fin helg

/Ann-Louise

2011-11-25 @ 16:23:23
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Du passar ju hur bra som helst i glasögon, fin är du förstås oavsett men roligt när man hittar glajjor att trivas med :-)



Ja, herregud, har inte tiden gått galet fort den sista tiden??? Vi åker ju för sjutton om mindre än två veckor :-) Vad kul det skall bli!!!



Nu skall jag snart lägga mig med min nya underhållande deckare (Denise Rudbergs "Ett litet snedsprång"), supermysigt att ses imorgon :-)



KRAMAR

2011-11-26 @ 22:43:59
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0