Viktigaste jobbet


Det som gjorde min dag igår var ett gäng barn som tog emot mig vid
Skolforummässan. De frågade om jag var lärare och när de fick ett
positivt svar s startade de ropa: "Ge mig ett L, ge mig ett Ä, ge mig ett
R, ge mig ett A, ge mig ett R, ge mig ett E. Vad får vi? LÄRARE"!!!!
underbart välkomnande har jag sällan fått och de fick mig känna
att jag har världens viktigaste och roligaste jobb!!!!


Jag och mina två manliga kollegor fortsatte efter fem timmar på
mässan upp mot Götgatsbacken och "Old Beefeaters In". Där satt vi
ett par timmar, skrattade, pratade om livet och firade in höstlovet med
några goda öl!


                                 Vackra Urvädergränd upp mot Mosebacke


         Jag drack som vanligt när det finns att få- Hoegaarden!


Sen gick vi ner till Gamla stan och Stora Nygatan. Där skulle min ena
kollega spala match i Pubserien i dart! Efter en supergod och välbehövlig
Caesarsallad och nån öl till beskådade jag något jag inte visste fanns.
I ett källarvalv under puben pågick en tillställning av sällan skådat slag.
Ett gäng dartentusiaster träffas och kastar dart en helt vanlig tisdag.
Uppe i puben pågick verksamheten som vanligt där nere i valvet var vi.
En kul upplevelse var det att få delta! Något trött efter en lång dag
landade jag i soffan vid 22.00 tiden. Nu är det höstlov!!


Nu ska jag fixa lite här hemma, åka och handla lite gott för snart kommer
Anna och Maximilian hit på besök! Ska bli så kul träffa dem och framförallt
Maximilian då det är allt för länge sen.

Kram

Kommentarer
Postat av: Mimmih

Vilken typ av lärare är du? :)

2011-11-03 @ 13:26:02
URL: http://thoughtsbymimmih.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Mimmih:

Jag är matte och NO lärare och lite bild med. Jobbar i årskurs 6-9.

2011-11-03 @ 23:17:09
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0