En Bengt till middag, tack!


                        

                        
Tänk vad man kan fynda på loppisar och i roliga små affären och utomlands! Halva
resväskan var full med grekiska olivplåtburkar på hemresan...jag som knappt gillar
oliver, men burkarna är sååå fina!!


I kväll serveras Mc Bengt till middag här hemma. En perfekt lösning som alla känner sig
nyfikna på och som inte genererar till något jobb alls. Cheddarost och knaprig rostad lök
låter som en underbar kombination enligt mig och inte kan väl Bengt smaka dåligt?

I morgon är sommarens sista auktion i skärgården....men samtidigt går Sveriges största
loppis
av stapeln på IKEAs parkering. Fick förfrågan om att stå med ett loppisbord och sälja,
men velade för länge så orden tog slut. Synd, jag som behöver bli av med en del....nu är
risken att jag fyndar något mer.....;-)

Nu ska jag hoppa i myskläderna, snygga till lite allmänt i huset, lukta på de fina vita
gladiolusarna jag köpte igår och som börjat slå ut. Av med Mickan-blusen och på med
velouren!

Trevlig helg!

Kram


Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Åh, vilken nostalgi med twistburken!!! Sådana hade vi hemma med småkakor i när jag var liten, det hade jag glömt :-)



Lustigt, nu kom precis en reklam för McBengt på TV när jag läste om vad ni skulle äta idag, hoppas att den var god!



Ja, ses snart måste vi göra :-) När, var, hur är frågan! Nästa vecka är ganska fullspäckad och då kommer även mamma upp men veckan därpå kan jag om du kan då? Och så får vi höra med Anna också, vore ju så roligt att komma ut till dig och hälsa på i ert rosa hus!



Hörs snart, många fredagskramar till dig!

2011-09-02 @ 20:58:48
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: cecce

Så många fina, vackra saker du har och fyndat. Burkar kan man aldrig få för många av!! Fina bilder as well!



Jo..ska försöka förklara mitt nya jobb.

På Bup-skolan tar vi emot ungdomar som är under utredning av något slag. En del är inlagda på bup under en sexveckorsperiod, en del klara inte av sin skolgång på sin hemskola av och hamnar hos oss för att få hjälp att på sikt gå tillbaka till sin skola eller så hjälper vi till att slussa dem vidare till någon av kommunens resursskolor.

Vi arbetar tillsammans med utredningsenheten (psykologer, läkare, behandlare, terapeupter osv.) Jätteintressant!

Man kan inte säga att det är någon vanlig skolmiljö för dessa ungdomar. Mycket av undervisningen är anpassad efter behov och bedrivs ofta enskilt eller i mindre grupp.

Oj...det finns så mycket att förklara...berätta. Om vi ses lovar jag berätta vidare.

Hursom...Jag trivs jättebra. Fantastiska kollegor, lugn miljö, jag får lära mig mycket och bredda mitt kontaktnät.

Vi får väl se vart det slutar... Jag är helt klart nöjd med mitt byte.



Och du? Har du kommit in i jobblivet efter semestern?

Det brukar gå ganska bra då man väl kommer igång....

Vad jag förstår trivs du ju bra med dina kollegor och elever.



Hoppas vi får tillfälle att ses snart. Det bästa är nog att helt enkelt bara boka in ett datum:-) Fast...det kanske inte är så enkelt:-)



Har du en helg över säg till. Jag har en lägenhet stående i stan så..



Kramar!!

2011-09-02 @ 23:14:03
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej Ann-Louise!



Jaså, så du var också en av de som åkte dit med skyhöga loppisförväntningar. Precis som jag. Vilken flopp! Det stod att det skulle vara loppis på parkeringen och det var ju inte ens på parkeringen utan bara precis utanför ingången. Jag såg framför mig en hel parkeringsplats med massa kul!



Nepp, det där dissar vi! ;-)



Blir helt till mig över din pastelliga loppisfynd du visar här ovan. Så fint!



Ha en bra lördag!



KRAMAR

2011-09-03 @ 19:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0