En måndag i september



Dagens middag stod maken för! Spaghetti med köttfärssås - denna gång
med chilisås och grädde - och till det en enkel sallad på ruccola och
päron. Toppade salladen med en för mig ny Balsamic Glaze med smak
av päron och nötter. Supergott!! Tänker mig att tillsammans med en
Chevré Chaud med sallad, nötter och honung kommer den ännu mer till sin rätt!



En helt vanlig måndag i september månad har snart passerat och den har
varit helt ok so far. Jobb, möten, bakning, middag och nu en stund för mig själv
i tv-soffan innan alla ramlar in efter träningar och matcher vid 21.00. Idag
stannar jag hemma och vilar upp mig efter helgen.....ja jag är ju lite knäpp
jag som inte kommer i säng i tid utan hittar massor av anledningar till att
vara vaken lite till.

Känner annars att dagarna bara försvinner och jag inte riktigt är med...
känner ni igen känslan? Jag tycker inte om hösten alls, det är för långt
till sommaren och då hamnar jag i något slags vakum. Får väldigt lite
gjort och träffar för få människor. Mild höstdepression tror jag det kallas,
eller nått annat mer vetenskapligt.
Dags boka in en massa roligheter och det snabbt!! Förslag någon?

Kramar


Kommentarer
Postat av: Susanne

En resa till Skåneland kanske ;)

Sitter och kollar tågresor till Norrköping, längtar hem till familj och vänner men det är inte billigt med dessa tåg :(



Om det inte vore för allt regn så tycker jag om hösten :)



Kram

2011-09-12 @ 19:44:49
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Zandra ☆

Fika, middag, drinkar, ja nåt måste vi hitta på innan vi försvinner totalt in i hösten trista mörker....



KRAMAR

2011-09-12 @ 20:04:56
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Bella

Klassisk köttfärsås är så gott ibland och din makes variant låter som någon man skulle ta efter och testa vid tillfälle.



Håller med dig om att den här hösten tar musten ur en, dagarna bara försvinner... Jag gillar hösten, men är så galet trött att jag bara inte orkar med, känns som jag lever på konstgjord andning och försöker klara en dag i taget... Låter som en bra plan att boka upp trevlig möten med goda vänner!! Hoppas du kommer ur din höstdeppighet snart vännen och känner lite mer glädje i vardagen inom kort!



Många styrkekramar Bella

2011-09-12 @ 20:18:29
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Ja Happy är söt men jag gillar Joy lite bättre, ska träffa dom i helgen och då får jag se vilken personlighet jag faller för. Kanske att det blir en liten hund sedan när barnen flyttat ut för då känner man sig så ensam och övergiven ;)

Ja det är hemskt att det ska vara så dyrt att resa i Sverige, försöker att få med mig mannen på en weekend resa till Barcelona men han är inte så lätt att övertala!!! Får se om jag kan ragga upp någon annan som vill åka :)

På tal om annat, har Jessi fått barn och gick allt bra?



Kram igen

2011-09-12 @ 20:25:33
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Ska vi inte ta och boka in en liten resa, tänk om vi kunde ta och åka till syrran i Italien en helg! Det hade väl varit skoj och så blir det ju inte så dyrt om boendet är gratis, dricka vin i Como och mysa i "hennes" små underbara byar vid sjön... Och så bor ju George Clooney i grannbyn, bara en sådan sak ;-) Vad tror du???



KRAMAR

2011-09-12 @ 21:56:38
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

1866 kronor Tur&Retur med SAS, finns ännu billigare men då måste man byta i Köpenhamn och åka tidigt på söndagen! Med den här biljetten åker man torsdag, framme vid lunch, och hemresa vid halvsex på kvällen. Perfekt :-D



PS. Kollade 10 november - 13 november DS.

2011-09-12 @ 22:07:01
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Katja

Förstår precis vad du menar med att inte hinna med. Jag har exakt samma problem och känner mig dessutom konstant trött. Kanske måste man boka in lite roligheter framöver så att man står ut med den mörka perioden vi har framför oss.

Du kanske ska nappa på Carolines erbjudande här ovan. Låter helt fantastiskt i mina öron.



Ha det!! Kram, Katja

2011-09-12 @ 22:09:40
URL: http://www.klorinhaxa.wordpress.com
Postat av: Carolines hemligheter

Helgen innan kommer vi troligtvis att vara i Göteborg på kombinerad fest för pappa (75 år) samt att de varit gifta i 50 år och Majken fyller 1 år :-) Men om det funkar bättre för dig kan vi ju lägga det ytterligare lite senare så att du inte behöver vara ledig precis efter lovet!



Hörs om detta, nu måste Jimmy fixa en grej på datorn!



KRAMAR

2011-09-12 @ 22:39:17
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Zandra ☆

Ja vi kanske kan få till en kväll på stan, du, jag, A och C kanske?

Jag skulle tycka de vore skoj!



Hoppas du får en härlig Tisdag!

KRAMAR

2011-09-13 @ 09:45:35
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Hallå vännen, tänkte att jag skulle ha ringt syrran idag men vet ej vart denna dag tog vägen... Som vanligt med andra ord ;-)



Låg även igår kväll och funderade på om man skulle höra med fler bloggvänner och göra en liten bloggresa över en långhelg, i sådana fall röstar jag för Berlin/Wien/Prag eller Paris i början på december när all julskyltning kommit upp!



Vad tycker du? Lika bra att boka snart hur som helst :-)



KRAMAR

2011-09-13 @ 22:35:49
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Godmorgon!

Självklart kör vi på Como då, en bloggresa kanske vi kan fixa till någon gång nästa år :-)



Ringer syrran idag, hörs senare!



KRAMAR

2011-09-14 @ 08:20:22
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0