Uppåtpuffar & Bloggkris


               Du är manusskrivare för ditt liv - glöm inte det!


Varför är vi så dåliga på att ge varandra uppåtpuffar i allmänhet? Vi är väldigt snabba på att
komma med neråtpuffar, att hitta fel och att baktala våra medmänniskor.

-"Hur kunde hon..."
-"Tänk att han aldrig...."
-"Jag blir så less på...."
-"Om det inte vore för.......så skulle mitt liv vara så enkelt....."

Känner ni igen er? Jag gör det iallafall även om jag bestämt mig för att försöka vara mer
"tillåtande" och ta det för vad det är istället för att fortsätta gnälla. Den viktigaste personen i
 mitt liv är jag själv och det blir så mycket lättare leva om man inte fastnar i skitsnacket.

Att jag sen också försöker tänka på att lyfta andra som inte orkar lyfta sig själv är bara bonus
och man får så mycket mer tillbaka. Ett glatt God morgon, ett leende, en positiv kommentar
kan göra stor skillnad. Försök ta era medmänniskor på bar gärning även när de gör rätt!!

Och jag behöver HJÄLP! Min blogginspiration är låg, kommentarerna få och jag funderar ibland
på om jag ska fortsätta eller ta en paus. Antar att alla bloggare kommer dit någon gång och jag
vill ju fortsätta skriva i dagbokssyfte om inte annat.

Min fråga är nu vad ni tycker bloggerskan ska skriva om. Vad vill i läsa?


Stor kram till alla som behöver det!
Ann-Louise

Kommentarer
Postat av: Agge

Du behöver inte ändra nåt på din blogg.:)

Skriv om det som du gör nu...Jag gillar din blogg som den är.:)

Visst är det trist när det är lite kommentarer och man ser vilka som har kikat in....

Bloggtorka har vi nog alla nån gång.:) Ha en skön helg!Kramiz

2011-09-22 @ 22:04:32
URL: http://farmoragge.blogspot.com/
Postat av: Bella

Hej vännen!



Så kloka ord du skriver, det är verkligen så lätt att hamna i den negativa spiralen och koncentrera sig på det negativa. TACK för påminnelsen om att fokusera på det positiva och det är ju egentligen så enkelt att säga sprida lite positiv energi runt sig :)



Visst är det så att blogglusten ibland tryter och jag känner lite som du gör, funderar på vad som är intressant att läsa om osv. Jag tycker att du ska fortsätta med din blogg precis så som den är idag, gillar blandningen och ditt sätt att skriva :)



Ta hand om dig och jag hoppas verkligen att du inte får för dig att sluta blogg!!



Kramar Bella

2011-09-22 @ 22:11:01
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Cia

Hejsan,



Håller med i ditt tänk och jag försöker också att inte hamna i läget att gnälla och klanka ner på andra. Kan vara lite dålig på att lyfta andra men försöker bli bättre på det. Beror delvis på att jag ofta har svackor och då går all energi till att fungera själv. Men som du skriver, ett leende eller ett vänligt ord är så lätt att ge nån annan och det är bra om det ofta blir av :-).



Tycker inte heller att du behöver ändra nåt med din blogg. Tycker om blandningen du har med recept, shoppingstips och vardagsbetraktelser. Vet att du ibland också skriver om restauranger och caféer du varit på och det är också väldigt uppskattat av mig, alltid kul med tips.



En stor kram tillbaka till dig och hoppas du får en trevlig helg! Själv ska jag äta kräftor på lördag och fira 1-årig bröllopsdag på söndag :-).



Kram Cia

2011-09-23 @ 13:11:09
Postat av: Susanne

Jag gillar din blogg som den är och jag vill INTE att du slutar!!

Hoppas du har en mysig kväll.



Kramen

2011-09-23 @ 20:37:23
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Nej, du får inte sluta blogga!!! Din blogg är ju så mysig, personlig och lättsam i en skön variation som jag skulle sakna mycket som du slutar.



Tänkte beställa biljetter idag, 8-11 december ToR Linate-Arlanda och så kan vi ju hålla Milano lite öppet tills syrran har kollat upp billigt boende (bara det är centralt tycker jag, standarden är inte så viktig).



Så mysigt vi skall ha det :-)



KRAMAR

2011-09-24 @ 14:17:35
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Sofia

Älskar din inställning! Jag försöker alltid vara trevlig mot andra, det kostar så lite :) Själv är jag en känslig person som lätt suger åt mig när andra är på dåligt humör så jag vet hur mycket det betyder när man möts av vänlighet! Allt blir så mycket lättare då.



Jag gillar din blogg som den är! Jag kan förstå att brist på respons kan få er bloggare att tvivla och tröttna lite. Men när jag inte kommenterar bloggar handlar det om tidsbrist, inte att inläggen är tråkiga. Tyvärr blir det så periodvis, tiden räcker att kolla bloggar men inte att kommentera allt :(

2011-09-26 @ 10:54:12
Postat av: Jenny

Gillade så mycket texten och bilden! Kunde inte låta bli att visa den på min blogg-hoppas det är ok. Skrev att jag hittat den hos dig och reflekterade lite själv kring orden. Jättefin blogg du har!

2012-01-09 @ 22:18:25
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0