Wednesday


Svart och Vitt i vardagsrummet -helt i min smak och till och med en
och annan bokstav på väggen. Gillade nya Plaza ned en gång :-)
Har ofta funderat på den svartvitrandiga IKEA-mattan till vårt hem
men lika ofta tänkt att den är för stor...men den är ju snygg!!


Mitt i veckan, Mittwoch, Wednesday eller helt enkelt Onsdag är det idag och
min kortaste dag på jobbet. Kan inte säga att jag ens hinner bli less innan det
är dags att åka hem igen!! Bra med såna dagar mitt i veckan så man samlar lite
energi till resten.
På tal om Onsdag så hade vi intensiva diskussioner på Zakyntos då de två manliga
hävdade att en krog stavat fel då de skrivit Wednesday på en skylt. Till sist fick de
ge sig (som vanligt ha ha ha) men jag kan hålla med om att stavningen inte alls har
något med uttalet att göra, då man oftast drar ihop ordet och säger det snabbt.
Tyskans Mittwoch känns rätt - mitt i veckan, precis som det är och låter!!

Idag bjuder jag på kalops och potatis. Fick tag på en finfin bit högrev igår och trots
att det inte står kalops på menyn idag eller att det är min matvecka så kunde jag inte
stå emot ;-) Maken får helt enkelt serva mig en dag till istället!

Vad äter ni ikväll??

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är skönt att ha kortare dagar i veckan så man orkar kämpa på tills helgen!



svar- Det låter ju som en utmärkt idé att ni kommer den tisdagen! Ni är så välkomna så!



Ja nog kan de små liven hålla en vakna om de har magont men senaste nätterna har vi sovit bra o magonten har gett med sig! (peppar peppar)



KRAM



Jessi



2011-09-28 @ 19:59:48
Postat av: Bella

Perfekt med kortdag mitt i veckan! Nu fick du mig sugen på kalops, tycker det är så gott med riktig husmanskost, tror jag får kika förbi köttdisken imorgon och se vad som finns. Idag blev det smörgås och ett kokt ägg till kvällsmat, inte alltid vi lagar något på vardagskvällarna.



Hoppas du får en mysig onsdagkväll



Kramar Bella

2011-09-28 @ 20:29:56
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Eva

Bästa dagen i veckan antigen att vara ledig eller jobba kort på, man hämtar kraft. Var det några bra tips på soffor?Jag letar ny.

2011-09-28 @ 23:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0