När man längtat....



....och har gjort det länge, kan man knappt bärja sig innan man är framme vid målet.
Mitt mål har varit att Fettisdagen skulle komma. Den 21 februari skulle det ske.
Jag skulle äta årets första och sista semla. Tidigare år har jag hunnit med att äta många
innan Fettisdagen infallit, men i år har jag väntat....och väntat...

Och vad händer då tror ni?! Den smakar inte gott!!!!! Nej, det är inget fel på den utan
det är jag som vant mig av med godsaker och inte känner någon glädje i intaget,
snarare känns det väldigt mycket och mäktigt. Det som var gott var det lilla, lilla
locket med florsocker på, resten hade jag kunnat lämna men tog några tuggor till.

Vilken seger kan man ju tänka, att jag kommit från mitt tidigare ätbeteende, men
lite sorgligt är det när man längtat så länge och kommer på sig själv med att tycka
att en avokado är godare än en semla ;-)

Ha en trevlig kväll!

KRAM från Ann-Louise

Kommentarer
Postat av: Bella

Nej, men fy så trist att du inte gillade semlan och kunde njuta av den när du väntat och längtat efter den. När man får en sådan reaktion av kroppen efter att ha skippat onyttigheter en tid kan man ju fundera på vad det är för gift man stoppar i sig iform av sockerstinna godsaker. Inte bra för kroppen och uppenbarligen ganska beroendeframkallander... Hua...



Hoppas du får en bra tisdagkväll ändå och du får väl helt enkelt vara stolt över ditt ändrade ätbeteende :)



Kramar Bella

2012-02-21 @ 20:46:53
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Marie

Där kan man snacka om antiklimax;)

Kram♥

2012-02-21 @ 22:46:23
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Linda

Hihi - men avokado ÄR faktiskt godare än semlor!

Var stolt över att du kan tacka nej till en semla nästa gång, jag kan det inte ;-)

2012-02-29 @ 21:29:57
URL: http://himmelsblaaogon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0