One of the best


Några av de bästa stunder jag har med Oscar är när han tar ner gitarren från väggen
och spelar och sjunger med sin mamma. Våra paradnummer är Leonard Cohen's
"Hallelulja", Coldplays "Viva la Vida" och den senaste Kent's "Utan dina andetag". För
visst är det så att hemma får man sjunga hur man vill?? ;-)



Årets (eller fjolårets) hockeyfoto på Oscar. Han har ett från varje år han spelat och det
har blivit en hel hög nu. Alla andra är nerpackade och vem vet, en dag kanske de är
skoj att plocka fram och titta på!



Hej!
OJ vad det känns att man jobbar igen, men jag gillar känslan och vad mycket det betyder
att ha ett jobb att gå till som man trivs med! Idag hade jag dessutom sovmorgon och det
var ljust ute när jag klev in i bilen för att åka iväg. Tyckte nog att det kändes lite ljusare
när jag steg ut från jobbet också vid fyratiden, LOVELY :-)

Annars tycker jag januari är en dryg månad som man gärna vill ha bortgjord. Inget speciellt
händer och man blir lite snål efter julhelgens frossande. Då får man försöka hitta på mysiga
små saker hemma som får upp lyckokänslan lite, som en gitarrstund till exempel. Fräscha
vårblommor på borden funkar också bra för mig. På tal om blommor så berättade min vän
Lena som bor i Bryssel att påskliljorna blommar där....lite upp och nervänd är vår värld.

Hur gör ni för att sätta guldkant på vardagen denna tid på året?

Stor Kram!

Kommentarer
Postat av: Bella

Det är lite delade känslor det där med att komma igång o jobba igen efter semester o ledighet, gott att vara inne i vardagen och känna tacksamhet över att man har ett jobb att gå till på samma gång som det är så skönt med lediga dagar. Men det är väl så att de lediga dagarna blir sköna just för att man till vardags går och arbetar, det är inte kul att gå hemma jämnt...



Jag har en liten sak till dig på min blogg :)



Hoppas du får en mysig januarikväll



Kramar Bella

2012-01-11 @ 21:06:15
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: cecce

Tyckte faktiskt också att det kändes ljusare idag:-)

Har lite svårt att komma upp på morgnarna men annars känns det ok att vara tillbaks på jobb och att vara inne i rutinerna igen!

Gör inget speciellt annars för att pigga upp mig denna tråkmånad mer än att försöka vara snäll mot mig själv. Sova mer, äta nyttigt, planera in lite trevliga sammankomster med vänner...typ:-)



Du lockar med N.Y!!! Ah...vill dit!!



Kramar

2012-01-11 @ 21:35:33
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Eva

Vilket div och lag spelar din son i? Jag försökte mig på att lära mig spela gitarr men det blev inget bra. Min dotter spelade tvärflöjt och det var en njutning att lyssna på när hon bodde hemma.

Januari månad har många år varit tuff för mig men också glädje då min dotter föddes. Men idag träffade jag till lunch en vännina begav oss till ett först ikeas matsal åt lunch till en billig penning solen sken utanför och det var ingen hets, kikat runt gjort några riktigt fina fynd,fikat pratat.En mycket skön dag.Och Ikeas Kanel bulle med te/kaffe smakade bra det också.Vi har fått lite ny inspiration med oss hem inför våren som kommer.

2012-01-12 @ 01:29:01
Postat av: Annelie

Hallå,

hittade till din blogg via starwoman, och jag känner igen dig så himla mycket. Mitt minne är inte det bästa men har vi pluggat tillsammans?

På LHS?



Kram Annelie

2012-01-13 @ 19:35:13
URL: http://annelieskaos.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise

Eva:

Oscar spelar i Trångsunds A-lag, div 2. Det går lite trögt för dem nu men än är det matcher kvar på säsongen :-)

Jag har aldrig lärt mig spela gitarr heller men spelade fiol och piano i några år och gillar musik i allmänhet! Att sjunga med sonen spelande är mysigt!



Kram Ann-Louise

2012-01-14 @ 11:38:05
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0