Vårt New York hotell


NH Jolly Madison Tower ligger på
22 East 38th Street på Manhattan. Perfekt läge
mitt i allt underbart!



Vi valde ett Deluxe rum som ligger i de översta våningarna av hotellet. Flertalet
har fin utsikt mot Empire State building så det hoppas vi på (läs -ska vi kräva ;-)



Nu ska vi ju inte tillbringa speciellt mycket tid på hotellet men visst betyder det
mycket att bo bra, sova gott och känna av det lilla extra när man är på semester!


Halloj!
Vad skoj att så många tittat in hos mig den senaste tiden och jag tackar så mycket
för alla fina kommentarer! Så kul att läsa och jag önskar jag hann svara alla på en
gång, men jag för nöja mig med att läsa era bloggar! Det är ju fantastiskt vad många
fina och härliga människor som bloggar och att få ta del av andras liv är inspirerande!

Som ni ser ovan är vårt boende i New York bestämt nu och det känns riktigt bra! Hade
ju lite krav efter förra resan då hotellet vi bodde på då var helt underbart. Kolla här!
Men varför välja ett annat då, kanske ni tänker, men vi vill se mer och prova ett annat
område. Kan bara hoppas vi blir nöjda även här och det tror jag nog!

6 april lyfter vi för att förhoppningsvis få möta våren i New York, se magnoliorna
blomma i Central Park och sen bara vara i the Big Apple. Har ju sett det mesta av det
man ska se redan, så denna resa blir nog mer avslappnad och njutbar! Det enda som
är bestämt och bokat är en NHL-match i Madison Square Garden mellan NY Rangers
och Washington! Jippie!

Nu ska jag sätta mig skönt i soffan, planera lite lektioner och vara nöjd över
att terminens första arbetsdag är över...jag var lite trött i morse ;-)

Ha det så bra så hörs vi snart igen!
Kram

Ann-Louise


Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Det ser ju helt underbart ut, jag hänger på!!! Det är väl ok ;-)



Vad kul att du finns hos blogg.se just nu och att fler får möjlighet att hitta hit till din mysiga blogg!



Ja, vi får göra ett nytt försök att hitta en tid för att dejta :-) Hur har du det i början på nästa vecka? Middag och ett glas rött efter jobbet kanske? Vi kan ju höra med Anna också om hon är sugen!



Nu skall jag röja här hemma, börjar få träsmak i baken av att ha suttit i flera timmar i soffan så det är nog dags att röra mig ur "mitt andra hem"...



Hörs snart, KRAAAAMAR

2012-01-09 @ 22:35:25
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh, då har ni verkligen något att se fram emot! Ser ut som ett riktig flott hotell.

2012-01-09 @ 22:37:08
URL: http://mindfulnessmamma.blogg.se/
Postat av: elinalexi

Vilket underbart hotell! Hoppas du far en toppen resa! Onskar en random bloggare ;)

2012-01-10 @ 02:40:12
URL: http://elinalexi.blogg.se/
Postat av: Sara-Louise

Var precis i New York...gå gärna in och kolla bilderna ;)



Fantastiskt hotell by the way!!

2012-01-10 @ 03:19:36
URL: http://framemeinjuly.blogg.se/
Postat av: Therese

Åhh vilken underbar resa du komemr få igen till denna stad som jag såå gärna vill uppleva.. Hoppas allt är bra såhär i skolstarten och allt.. Kram kram

2012-01-10 @ 11:40:09
URL: http://smastadensvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Anna S

Jag är faktiskt jätteavis på er som ska resa dit!!

Jätteavis!

2012-01-10 @ 11:47:35
URL: http://ansobloggar.se
Postat av: anna

Får man fråga vad en resa går på?

2012-01-10 @ 14:11:39
Postat av: Ann-Louise

Anna:

Klart du får fråga!

Vårt flyg med SAS, via Köpenhamn dit och direkt hem, kostar ca. 5000:-/person

Hotellet vi bokat kostar ca. 4800/person för 5 nätter.



Så man får räkna med ca. 10000:- med denna standard, men ibland kan man fynda billigare flyg. De är då ofta via något annat land och kan ha långa väntetider...

Hotell/Vandrarhem kan man finna ganska billiga lite utanför Manhattan och med delat badrum på Manhattan. Sen kan man så klart även hitta det motsatta som kostar en förmögenhet :-)

Vi bokade via www.booking.com



Vi valde flyg med minimal väntetid/direktflyg och hotell mitt på Manhattan som kändes lite finare medelklass.



Ha en fin kväll!

Ann-Louise

2012-01-10 @ 18:45:31
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Bella

Så underbart det ser ut!! Är inte det minsta avundsjuk på dig :) Skulle så gärna vilja åka till NY, det står högst på min önskelistan!!



Hoppas du haft en bra start på veckan, med skolstart och allt!



Kramar Bella

2012-01-10 @ 22:13:29
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: anna

tack för att du ville svara.

har alltid drömt om att resa dit.

:)kram



.

2012-01-12 @ 16:09:00
Postat av: Anonym



Hotellet ser toppen ut,skoj uppleva nya områden och bara njuta och vara i världens bästa stad! lyckos dig, det är inte så långt kvar till, månaderna går ju så fort!



C blev magsjuk i måndagsnatt så vi fick fortsätta med sjukstugan men denna helg har vi njutit av första helgen på länge då alla tre varit friska, skönt!



Ha en bra vecka och många kramar! Skoj med tjänsteresa, ytterst sällan man får vara med om det i vår branch!



jessi

2012-01-15 @ 19:07:02
Postat av: Lotta

hej, är nyfiken på vart ni bokar hockey biljetterna. vi funderar på att åka till NYC i höst eller nästa år och vill absolut se hockey oxå. Hotellet ser jätte bra ut, ska bli kul att läsa vad ni tyckte om det på plats

2012-01-16 @ 20:31:55
Postat av: Ann-Louise

LOTTA:

Självklart ska du åka till New York. Har du inte varit där så är det en upplevelse, eller det är det nog varje gång!

Vi köpte våra NHL-biljetter här:

www.ticketnetwork.com



Ha det bra!

Ann-Louise

2012-01-19 @ 21:17:48
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0