Att resa bort

Att åka tåg är inget jag är så van vid men gud så rogivande det är och så
mycket man hinner se när man susar fram med Sverige utanför fönstret.
Resan ner till Skåne gick helt smärtfritt men hemresan var en aning
mer spännande då tåget mellan H-borg och Lund var så försenat så jag
fick kasta mig på ett annat i all hast och springa som ett tok för att hinna
med Stockholmståget.....men jag hann!
 
 
Gick några timmar i Helsingborg innan vi åkte upp till Susanne i Höganäs. Gjorde en tur
på Kullagatan som är shoppingstråket och flanerade bland båtar och krogar vid hamnen.
 
På fredagen åkte Cecce och jag till Malmö, Susanne jobbade tyvärr. Vi besökte först
Västra Hamnen där Turning Torso står och en hel ny stadsdel byggts. Liknar Hammarby
Sjöstad lite grann med små kanaler, broar och hus i olika former och färger.
 
Dags för fika på Lilla Kafferosteriet inne i Malmö. Mysigt ställe i flera
våningar och med uteservering. Roade mig med att foto mig själv i en
fin spegel. Dagen till ära har jag min Smirkklänning på mig :-)
 
Cecce guidade mig runt i Malmö som den sanna skåning hon är. Lilla torg
är ett mysigt ställe med många krogar och restauranger så här åt vi lunch
och tränade oss på att hitta rätt poser vid fotograferingar....om vi lyckades
vet jag inte men kul hade vi!
 
Le Make på Studentgatan, ägs av min kollegas svägerska, har mycket fint! Köpte inget
där men några andra påsar följde med bl.a. från butiken Factory.
 
Det var mina första två dagar i Skåne. Vädret hade gärna fått vara lite bättre men vad gör
det när man har kul och blir varm av de härliga tjejer man får umgås med!
 
Kommer mer från Skåne och Helsingör sen, men jag har tagit så många foton så det är
svårt att välja vilka som ska få vara med på bloggen. Men foton är ju kul så det blir nog
en hel del!
 
På återseende alltså!
Kram Kram / Ann-Louise
 
 
 

Kommentarer
Postat av: cecce

Härliga foton!:-) Så mysigt att ha dig här!
Kom snart tillbaks!!:-)

Kram Cecce

2012-07-11 @ 14:44:33
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Postat av: Suanne

Hoppas du är nöjd med din lilla Skånetur, du fick i alla fall ihop en massa fina bilder :)

Kramen

2012-07-11 @ 20:48:43
URL: http://gronanyanser.blogg.se
Postat av: Bella

Ser ut som du haft riktigt trevliga dagar i Skåne :) Med trevligt sällskap kommer man långt även om vädret inte är det bästa!

Ser fram emot att få se fler bilder!

Kramar Bella

2012-07-11 @ 21:38:33
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.se/
Postat av: Bella

Ser ut som du haft riktigt trevliga dagar i Skåne :) Med trevligt sällskap kommer man långt även om vädret inte är det bästa!

Ser fram emot att få se fler bilder!

Kramar Bella

2012-07-11 @ 21:38:34
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0