Ljusare kvällar


  Helene Hortlund från utställningen Linjespel




Hej!
Hoppas ni alla mår bra och njuter av kvällarnas ljus nu när vi har sommartid!
Jag märker att jag påverkas och känner att dagarna blir längre även om jag varit
ovanligt trött denna vecka också. Tror att jag känner av pollen och annat även om
jag bara vet att jag är allergisk mot björk och stenfrukter. Det går fort i naturen nu
även om vi fått ett bakslag med både hagel och lägre temperaturer!

Redan torsdag och snart helg igen. Nu i veckan har vi åter besökt vår Konsthall och
både gått på vernissage och skapande verkstad. Konstnären själv, Helene Hortlund
guidade oss mellan verken. Hon har tråden som sitt element och det fina konstverket
ovan är virkat!! Jag blir alltid så inspirerad av andras konst och höra dem berätta om
bakgrunden till verken. Det riktigt kliar i fingarna till att få skapa själv.
Och just det, i måndags var det kroki igen....manlig modell denna gång. Kul men såååå
svårt :-))

Hög tid för mig att börja planera min New York resa också! Om en vecka lyfter jag
västerut, gud så snabbt det har gått! Men vad gör det?  I love it!!

Må så gott tills vi hörs igen!!
Kramar

 


Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Hej vännen, har kikat in varje dag nu utan att lämna något avtryck (det funkar inte att kommentera från min iPhone, väldigt irriterande...) så nu kommer ett litet "hejhej" så här på kvällskvisten!



Vad kul det skall bli att ses på tisdag, tror att det börjar sju i Efva Attlings butik vid Norrmalmstorg. Jag skall vidarebefodra inbjudan till dig, gör det med en gång :-)



Kraaaaaaam

2012-04-01 @ 22:18:02
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0