Klassträff - att återgå till tonåring

Ett snabbt foto i spegeln på hotell Statt i Örnsköldsvik innan jag gick
tvärs över gatan till träffen. Så galet nervös just där!!
Valet föll till sist på denna svarta "halterneck" klänning och liten top till.
Ni kan ju ana hur många alternativa klädval jag hade med mig upp...
hann också köpa några fler med.....men det blev rätt!



Då är man åter i vardagen efter Klassåterträffen ♥ i min hemstad. En tillställning som
skulle visa sig vara så fantastiskt kul men samtidigt så omvälvande på många sätt.
Jag kände faktiskt igen nästan alla direkt men någon var jag tvungen att studera lite
mer ingående. Vi var 19 stycken av 22 som möttes igen efter trettio år....och det
kändes helt naturligt och varmt från början till slut. Nu var vi en superklass som gick
tillsammans från förskolan till 9:an och aldrig hade några problem men att det satt så
djupt rotat var en helt otrolig känsla och vi var alla överens om det.
Är du beredd Ann-Louise att möta din tonårstid och gå vidare....????


Vi träffades vid 16.30 och skildes åt vid 02.30 och jag vet inte vart tiden försvann. Vi
möttes innan stora festen för att bara få en stund med bara vår klass, sen var det middag
vid 20.00 och därefter disco, med alla goa 80-talslåtar, fram till 02.00.
När jag lämnade Ö-vik kände jag mig lyckligt lottad som får vara en del av klass 9B samtidigt
som jag inte ville lämna dem igen och "missa" roliga stunder med dem som är kvar. Hoppas
hoppas att det blir som vi bestämde - Att vi ses snart igen och mer regelbundet.
Vi har inte tid att vänta 30 år tills nästa gång!
KRAM

Kommentarer
Postat av: anna

oh! vad fin du var!

vart har du köpt den fina klänningen & topen?

urfint var det !

härligt att klassträffen gick bra.

Kram på dig/Anna

2012-05-01 @ 21:25:24
Postat av: Ann-Louise

Anna:

Tack, vad glad jag blir av dina ord! Kände mig

ganska fin också :-) Klassfesten var bäst!!



Klänningen köpte jag i julas på Gina Tricot och toppen är

dotterns (ingen aning var den är köpt). Älskade klänningen

och det lilla "läderbandet" runt halsringningen direkt men

har inte haft tillfälle att använda den tidigare!



Kram till dig med!

Ann-Louise

2012-05-01 @ 21:51:13
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Eva H

Vi ordnaden en klassträff i höstas med bara våran klass beställe catering av mat och det var inte tyst en minut. Vi är ett sånt skönt gäng tillsammans det känns så rätt och narturligt.Klänningen är ju även jättefin i sommar.Du ser slank ut i den.Håret var snyggt också!

2012-05-01 @ 22:29:50
Postat av: Ann-Louise

Eva: Tack snälla du!

Ja med lite färg på armarna så blir den fin i sommar med :-)



Kram /Ann-Louise

2012-05-01 @ 22:44:48
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/
Postat av: Lillemor & Nova

Klart vi ska träffas snart igen, sitter denna tidiga timme och funderar hur vi ska få med alla "våga vägra facebook kompisar" att ta steget in i vår 9B grupp det är liksom lättare att samla alla den vägen.

Kram/ Lillemor

2012-05-02 @ 05:39:12
URL: http://novas-blogg.blogspot.com
Postat av: Zandra ☆

Vilken party pingla!

Super fin!

Härligt att det vart en sån lyckad träff, kul!



Ha en toppen vecka

Kramar

2012-05-02 @ 09:40:48
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Bella

Sååå fin du var!! Klänningen var så snygg och passade dig perfekt :)



Så roligt att allt kändes som förr och att 19 av 22 deltog tycker jag var otroligt bra uppslutning efter 30 år, ett betyg på att ni var en bra klass gissar jag, att "ingen" ville missa tillfället att träffa sina gamla klasskompisar igen.



Hoppas ni får till fler träffar snart och att du haft en bra start på veckan!



Kramar Bella

2012-05-02 @ 21:42:42
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0