Mums. fili. babba.



Hallonmuffins med vaniljkräm och kardemumma i söta muffinsformar på glasfat!


LEDIG! LOPPISFYND! SOL! BAK! HOCKEY!

Ja så kan man väl sammanfatta en härlig Kristi Himmelsfärdsdag i mitt tycke i allafall.
Hockeymatchen med stort H börjar ju i och för sig inte för än klockan 20.15 men hela
dagen har ju varit ett stort dilemma i om man ska vistas ute i solen eller inne vid tv:n..
Maken har just åkt iväg till Globen för att se Sveriges kvartsfinal mot Tjeckien live och
ni må tro att jag är avundsjuk på honom.

Själv har jag fyndat på stans största Myrorna idag. Tre våningar med bra loppissaker
och bland skorna fanns ett par snyggingar typ "Inga of Sweden" platåträskor i smutsrosa
med några nitar i korksulan...tror jag måste visa så ni förstår ha ha! Skor kan man ju inte
ha för många av eller hur! Hade gärnat letat vidare efter fler fynd men mitt sällskap ledsnade
efter en timme. Får bli en rolig aktivitet i sommar när det regnar istället.


Ogräddade muffins med crumble och hallon.


Som ni ser så bakade jag muffins när solen tillfälligt gick i moln. Såg detta recept hos fina
bloggerskan m.ade b.y m.ary och har inte kunnat släppa det då jag älskar hallon och
kardemumma tillsammans. Och de var goda så tveka inte, baka och ät! Här sparas mina
till nästa helgs födelsedagskalas vi ska ha här hemma!

Hoppas ni alla har det bra och får njuta av sol ni också! Såg just att vår gräsmatta behöver
klippas! Allt går galet fort i naturen nu!



Stora Kramar
från Ann-Louise


Kommentarer
Postat av: Bella

Åååh, de där muffinsen såg ju supersmarriga ut!! Ska genast spana in receptet!



Klart du måste visa dina skor :) Blir ju nyfiken!



Här sitter vi också och kollar på hockeyn och det går ju allt annat än bra just nu så jag hoppas verkligen att de svenska grabbarna klarar av att vända detta!



Hoppas du har en mysig kväll och att du får en fortsatt skön ledighet (gissar att du är ledig imorgon).



Kramar Bella

2012-05-17 @ 21:35:53
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Zandra

Ojoj vad de vattnades i munnen nu av dem där bilderna. Måste helt klart göras nästa gång de vankas bakning :)

Ha en skön helg!

Kramar

2012-05-18 @ 20:34:50
URL: http://lilalallas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0