Delfinal 3 - Leksand



Ja då var det dags igen för delfinal i Melodifestivalen 2009. Jag har som vanligt lyssnat på de 60 sekunder Svt bjuder på för att bilda mig en uppfattning. Jag är inte lika imponerad som förra lördagen då jag på något vis tyckte om alla bidrag   (Markoolio - inte för sången men för parodin).
Så här tycker jag om bidragen:

Velvet: Nej hon är ingen drottning hon bara tror det.
BWO: Något besviken blev jag. Snygg låt men för långsam på nått sätt.
Sofia: Sjunger på grekiska och då jag läst grekiska och tycker det är vackert så får hon pluspoäng av mig. Annars bara sådär...
Maja: Typisk svensk gladpop på hennes speciella sätt - men ingen schlagerlåt?
Mikael Rickfors: Typisk Rickforslåt- men luktar gubbrock. Läste att han måste ha fusklapp för att han minns inte texten...
EMD: Bra, lite engelskt sound. Kan slå internationellt.
Molly Sandén: Ballad, vacker röst, händer inget annat än tonartshöjningen.
Rigo & The Topaz Sound: Sommar och Party. Solen strålar, en margaritha i handen och sand mellan tårna..Sommarhit!!

Vilka går då direkt till Globen?? EMD och Rigo kanske?? Svårt tycker jag. Vad tror du som också lyssnat?

Kram

Update:

EMD och Molly Sandén direkt till Globen

BWO och Rigo & The Topaz Sound till 2:a chansen


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag har inte hunnit höra alla än men jag tror nog på BWO och EMD. De är så folkkära och brukar göra låtar som slår :)



Kul sammanfattning du gjort!



Happy saturday! Kram

2009-02-21 @ 14:20:47
URL: http://carolineskriverdagbok.blogg.se/
Postat av: jessi

jag tror EMD(hoppas de har ju så bra röster.. o är söta!) sen gissar jag molly.

Sen kan det ändras för det är annat o se dem uppträda live.



kram

2009-02-21 @ 14:41:29
URL: http://) www.lyckoljus.blogg
Postat av: Jill

Tycker BWO var i särklass bäst. Tjusningen med Molly förstår jag inte alls, en tråkig och intetsägande låt i mitt tycke.

2009-02-22 @ 09:52:03
URL: http://wegerup.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0