Hotel Dionysos


           Hotel Dionysos Ixia Rhodos Greece - Fritidsresor Blue star
 
 




Här är vårt fina hotell som vi besökte för tredje gången. Gillar de fina omgivningarna med lummiga trädgårdar och stort poolområde med flertalet restauranger och barer runt om. Det är en havsvattenpool vilket gör att det känns "äkta". Rummen är fina med underbart sköna sängar men jag tog inget foto där då jag glömde det första dan och sen var det något rörigt där. Vi bodde ju fyra personer, varav två tonåringar, på 40 kvadratmeter så ni får fantisera själva. Städningen i övrigt är perfekt och servicen i toppklass.


 
 



På kvällarna är det musikunderhållning av varierat slag på hotellet t.ex. ABBA-kväll, grekisk folkdans, kareooke m.m. men det är mest barnfamiljerna som söker sig till det. Kände denna gång att min tonåring med flickvän var för gamla för att roas av det. Vi utnyttjade inte hotellets möjligheter lika mycket som vanligt denna gång utan sökte oss mot Rhodos stad istället om kvällarna. Vi var vid stranden varje dag också och solade inte alls vid poolen så jag tror vi tänker om vad gäller hotellval nästa gång. När barnen var små så var poolen deras favoritställe om dagarna!


 
 
 


Hotellets alla gemensamma utrymmen har smyckats med en hel del roliga detaljer. Älskar den stora vita lampan bakom Oscar och Sandra! Många soffor att slå sig ned i, internethörna, affärer och hotellets två egna katter rörde sig fritt runt foaljen.
På uppfarten till entrén löper en häck av Bouganvilla med sina fina lila blommor. Kommer i håg min morfars två i kruka han alltid hade i sitt fönster. De var också vackra men inte alls som dessa!

Nu ska jag gå och hänga ännu en maskin tvätt! Skönt att solen skiner så man kan hänga ut den!

Kramar och sov så gott så småningom. Det ska jag göra!

Kramar

Kommentarer
Postat av: Bella

Välkommen hem!!



Så härliga bilder du visar från er resa, längtar så efter sol, värme och semester när jag ser dem... Mina föräldrar var på Rhodos för en månad sedan och var också jättenöjda, de var deras andra gång där och jag tror de kommer återvända liksom ni har gjort!



Vi ha fått ordning på vår läcka i källaren nu och det känns sååå skönt!!



Ha en skön kväll här hemma i Svedala



Kraaam Bella



2009-07-13 @ 21:36:54
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: jessi

roligt o se foton, så fint hotellet såg ut på kvällen, mysigt känsla, så där lyxigt! jag kan tänka mig att tonåringar gillar lite annat nu än när de var barn. Poolen är ungars favorit sen växer de ifrån det o vill ha beachen!



nu sover alva, äntligen.. många böcker senare... hihii... hon är en liten ängel!



kramisar

2009-07-13 @ 21:51:46
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Susanne

Åhhh vad härligt ni har haft det och lampan var riktigt läcker :o)



Sov gott

2009-07-13 @ 22:09:11
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vad fint det ser ut!

2009-07-14 @ 06:51:37
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

åh vad härligt det ser ut! resa är underbart!!

kramar

2009-07-14 @ 10:33:45
URL: http://evelinas.blogg.se/
Postat av: erina

Ser så himmla fint ut, jag och min pojkvän har bokat in oss till just detta hotel och åker om exakt 2v (29aug 2010). tror vi kommer bli toppen nöjda med vårat hotel val.

2010-08-15 @ 23:00:50
URL: http://www.metrobloggen.se/minlya

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0