En dag i taget



       Mina älsklingar håller mig vid gott mod nu.


Så har det snart gått ännu en dag i mitt nya liv och det har gått bra. Är ledig från jobbet denna vecka och känner att jag verkligen behöver det, har gått på högvarv flera veckor. Behöver stunder i ensamhet då jag bara kan vara och låta tankarna vandra fritt likväl som jag behöver familjen och de samtal och kramar vi stöttar varandra med. Min man och mina barn har ju också sin sorg men är helt fantastiska i sitt sätt mot mig nu. Mormor var en stor del av vårt liv och det ska hon fortsätta att vara. Därför samtalar vi helt öppet här hemma om allt som hänt och det som väntar oss.

Idag har jag fortsatt ringa runt med allt det praktiska, begravning ska ordnas, lägenhet säljas och en hel del annat som ska avslutas. Tror att jag ändå mår bra av att ha en del att göra och jag gör det ju för mammas skull. Mitt kontrollbehov gjorde att den lotten föll på mig men det är med samförstånd och stöttning av mina systrar. Har även suttit i solen och löst korsord idag, mammas favoritsysselsättning, och fått en fin nyans trots solfaktor 15.

Är så tacksam över era fina kommentarer, de gör gott, och jag läser era bloggar, men orkar inte kommentera själv just nu. Hoppas ni förstår det.

Ha en fin måndagskväll!
Kram

Kommentarer
Postat av: jessi

Så fina bilder på Bea & Oscar, de är så otroligt vackra och med utstrålning. Jag förstår familjen är ett stort stöd. Tur man har människor omkring sig.

Vad bra att du är ledig en vecka, det är viktigt att låta det ta tid.



Det låter ljuvligt att sitta ute i solen och lösa korsord. Jag gillar också korsord! Balsam för själen att få känna solens värme.



Många goa kramar till dig!

2010-04-26 @ 20:06:49
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilka fina barn ni har! Tur du har dem, din man och dina systrar med familjer, det kan kännas LITE lättare när man har fler att prata med och som förstår.



Min mamma älskar att lösa korsord, hon påstår att hon håller hjärnan i trim med dem.

Själv har jag inget större tålamod och sudoku ska vi inte ens prata om, där är jag helt borta!



Skönt att få varva ner, även om mycket ska ordnas.

Kramar

2010-04-26 @ 20:26:17
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Vad FINA dina barn är!

Massa styrkekramar

2010-04-26 @ 20:59:34
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: cecce

Hej vännen!

Har tänkt på dej.

Förstår att saknaden är stor och jag önskar så jag hade några bra väl valda ord som kunde trösta och stötta....

Vilken fin bild på din mamma och dej. Den andas kärlek.

Men det är som du själv säger - livet går vidare och du har två kära barn( fina bilder) och ni får ta hand om och stötta varandra.

Minnet av din mamma lever kvar, Ju mer ni pratar om henne, minns henne desto mer är hon närvarande.



Sköt om dej!

Många kramar!

2010-04-26 @ 22:28:50
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Hej kära vän!



Vackra bilder på barnen.

Tänker på dig dagligen, förstår att saknaden är enorm.

Låter klokt att ta ledigt i veckan och få tid för reflektion.



Många varma kramar!

2010-04-27 @ 12:06:10
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Josefine, Blåeld

Vilka vackra barn du har! Blir alldeles rörd när jag läser inlägget nedan...



Ta hand om varandra och prata! Kram!

2010-04-27 @ 12:40:37
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Emma

Vilka vackra barn du har! : - ) Ni verkar vara så snälla mot varann i er familj & de ni gör mot varann just nu är ju så BRA! Att finnas där & kunna samtala öppet är ju så skönt att kunna göra. GULD värt med nära & kära!



Skönt för dig att få bara vara & smälta allt som varit dom sista veckorna. Behövs ibland & så viktigt att få den tiden!

Ta hand om dig!



MÅNGA KRAMAR

2010-04-27 @ 14:50:18
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilka fina bilder på Bea & Oscar, gott att du har en stöttande familj som finns vid din sida. Tror det är viktigt att prata när man sörjer, dela med sig av sina tankar och funderingar. Gott att du hade möjlighet att ta ledigt denna vecka så att du får tid för både allt det praktiska som måste lösas och även tid för eftertanke och vila...



Ta hand om dig vännen



Många kramar Bella

2010-04-27 @ 16:39:23
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com
Postat av: Fru Evelina

Åh fina du, vad ledsen jag blir i mitt hjärta.

Förstår att ni har det tungt nu, och saknaden kommer såklart alltid finnas kvar!



Många styrkekramar

2010-05-03 @ 17:54:14
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0