Jamie Oliver


                                                                                FIFTEEN
                                                                                 
The Trattoria, on the ground floor, is open for breakfast, lunch and dinner where you can
enjoy great food in the typical Italian style. The Trattoria is rustic and relaxed and the
service friendly, making it a great place to meet friends at any time of the day.

             
            



                                                                           Antipasti

Made for sharing - Fifteen’s amazing antipasti of mixed salumi, mozzarella and verdura mista


             
                                                                                   Secondi
 Pan-roasted Label Anglais chicken with aubergine funghetto, Italian spinach and salsa verde


                                                                            Dolci
                      Vanilla pannacotta, raspberry compote and homemade biscotti

                         
             

                     Till och med askkopparna vid trappan bar restaurangens logga.


Trendigt, högljutt, trevligt, intimt och ganska litet är mitt samlade intryck av Fifteen.
Vi började med en drink i baren, tittade på ungdomarna som lagade mat och bara njöt. Tyvärr var det mörkt i lokalen och svårt få bra foton.

Förrätten var underbar (glömde fota fatet innan vi börjat lägga upp på egna tallrikar) och jag skulle kunna äta det varje dag - mozzarella, parmaskinka, salami i olika former, syltad lök, oliver och annat gott.

Huvudrätten var god men inget som stod ut. Kyckling i sin enkelhet helt enkelt.

Desserterna var för små ha, ha. Det var som en dröm att smaka av varandra men min pannacotta var godast!

Helt klart var restaurangen värd ett besök och jag går gärna dit nästa gång jag är i London. Ett mysigt sätt att tillbringa en fredagskväll på tycker jag!! Men om ni ska dit: Beställ bord i god tid innan!!!


KRAM KRAM från Ann-Louise



Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Hej going!



Vad GLAD jag är att du är tillbaka i bloggisvärlden igen, har saknat dig och saknar Jessi med nu när hon har uppehåll.



Roligt att besöka en sådan välkänd restaurang!!!



sv: mina släktingar vann 40 000:- :-)



Ha en härlig kväll fina goaste du,

stor kram!

2010-08-11 @ 18:29:09
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Vilka härliga bilder och hungrig blev jag på köpet, gott allt ihop du åt!!!



Ha en riktigt mysig kväll!



Kram

2010-08-11 @ 19:52:11
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: mamma mindy

God kväll vännen..Mums vad gott allt ser ut...Hoppas att allt är bra med dig men det ser ut som det är bra med dig på bilderna...Ha en skön och mysig kväll.kram

2010-08-11 @ 20:31:15
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Linda

Det ser vansinnigt gott ut!

2010-08-11 @ 23:31:18
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/
Postat av: cecce

Vilka härliga London bilder både här och i inlägget nedan:-) Du har verkligen rest mycket denna sommar!!



Nu är jag i full gång med arbetet. Eller...nästan.

Otroligt segt att komma i gång:-)Svårt att vänja sig!



SV: Just nu är det faktiskt bara jag som har körkort i familjen då familjestrukturen har ändrats under sommaren. Har inte velat gå ut med det här i bloggvärlden riktigt än, men tyvärr är det så att jag genomgått en separation. Min sommar har varit allt annat än behaglig och jag antar det blir en lång höst....

Ibland måste man ta svåra beslut...

Skulle kunna skriva mer om detta men det får bli vid ett annat tillfälle och kanske i ett annat forum..



Nu MÅSTE jag gå och lägga mej:-)

Kramar

2010-08-12 @ 00:07:32
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Marie

God morgon!

Min ögon gick direkt till dessertbilderna, ser VÄLDIGT gott ut. Jag är ett en riktig gottegris (tyvärr), i sommar har det blivit lite för mycket av det goda. Blir att jobba bort det till hösten.



Vad kul att vara ute och resa, att det dessutom är med go'a vänner är en bonus. Har du planerat in fler resor?



Hoppas det blir en bra dag idag för dig!

Kram

2010-08-12 @ 06:40:35
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: ♥ Anna S

Vad häftigt att du har varit där och käkat och upplevt atmosfären!!



Ha det bra!

KRAMAR Anna

2010-08-12 @ 12:46:14
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Susanne

Häftigt att få besöka denna restaurang :o)

Hoppas du har en skön torsdag



kramen

2010-08-12 @ 16:40:41
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Bella

Ååh, vilka härliga bilder!! Ser ut som restaurangen var väl värt ett besök, lite kul att ha varit där :) Du har då inspirerat mig till ett besök där om jag kommer till London den närmasta tiden!



Det ser ut som ni prickade av alla sevärdheter under er rundtur när man läser förra inlägget!!



Man vänjer sig aldrig med att semestern tar slut, samma varje år, men sen när man väl kommer igång så förvånas man över hur snabbt man kommer in i vardagslunken igen!



Ha det gott



Kramar Bella

2010-08-12 @ 21:09:01
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0