Tårta & Tankar




Oscars favorittårta med bananer pimpad med Polly -Summer Berries
och flagor av Ritter Sport Strawberry and Youghurt föll alla i smaken!


Söndag och en lugn dag för mig. Familjen är iväg på fotbollsmatcher och Oscar pluggar på teorin för att klara att få sitt Truckkörkort han behöver till sitt sommarjobb. Jag har precis fikat upp den sista biten av gårdagens tårta och ska nu ta tag i lite tvätt. Konstigt att man alltid har tvätt att pyssla med.

Ska också prova de kläder jag planerar ha på mammas begravning på onsdag. Vi åker upp till Härnösand på tisdag så det är dags att ta tag i packningen också. Börjar gruva mig lite nu, att allt ska bli som vi planerat och att jag och framförallt mina barn inte får det för jobbigt. Det som ändå glädjer mig är att min pappa kommer till middagen vi bokat på Höga Kusten hotellet. Behöver en stor kram av honom känns det som!

Ikväll åker Beatrice tillbaka till Linköping för att göra sitt förarprov och skriva teoriprov. Åh vad jag hoppas att hon klarar det och slipper åka dit igen för att göra om det. Snälla ni fina bloggisar -Håll tummarna för Beatrice i morgon!!

Stora kramar!!

Kommentarer
Postat av: jessi

Sååå mumsigt med tårta!



Jag hoppas begravningen blir fin. det är alltid så blandade känslor, både vackra minnen o stor sorg o saknad.



Bra att du såg stavfelet, när jag säger det så säger jag rätt men blev fel när skrev!



Ja vi får ses snart. Saknar ju dig!



kram

2010-05-09 @ 15:58:44
URL: http://lyckoljus.blogg.se/
Postat av: Susanne

Mmmmm ser gott ut!

Ja begravningar är inget vidare men hoppas det går bra och den blir så fin som ni vill.

Håller tummarna för dottern :o)



Kramen

2010-05-09 @ 18:26:24
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Linda

Gud så gott med tårta!!!



Håller tummen!!!

2010-05-09 @ 21:13:50
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/
Postat av: cecce

Självklart håller jag tummarna!! Det går säkert bra!!



Vilken fin tårta! Mmm..jag blir som vanligt sugen på att smaka! Köpte de nya sommarpolly i dag och de står i skrivande stund inom lagom räckhåll. Farligt men gott.



Förstår att det känns lite jobbigt med begravningen. Det är så känslosamt och ledsamt. Tror du kommer klara det bra. Ibland har man krafter man inte visste man hade....



Vad gäller Supermans kalsonghistoria så skulle han testa om dörren gick att öppna utifrån utan dörrkort..typ..tror jag. Vilket jag redan visste att det inte gjorde. Något klantigt men..vi andra hade kul i alla fall:-)



Kramar!!!

2010-05-09 @ 22:25:00
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag håller förstås också tummarna!!



Den tårtan skulle jag inte tacka nej till, den ser verkligen smarrig ut. Är det något jag är svag för, så är det just tårta;)



Jobbigt att planera inför en begravning, man vet att det kommer att bli så ledsamt. Tur ändå att du får krama om pappa Sixten, det kommer att kännas tryggt att ha honom med!



Hoppas du får en bra måndag, sov gott/kram

2010-05-09 @ 23:10:05
URL: http://miruschkas.blogspot.com
Postat av: Josefine, Blåeld

Hoppas att begravningen blir ett vackert minne av din mamma och att allt runt okring kommer att fixa sig!



Kramar!

2010-05-10 @ 10:56:39
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Bella

Håller alla tummar för att det gått bra för Bea idag!!! Hoppas hon är ute och kör sin premiärtur just nu :)



Tack för dig mail, svarar imorgon...



Det är verkligen ingen roligt vecka du har framför dig, samtidig som begravningen på något sätt är ett avslut och ett avstamp för att sedan gå vidare, men usch så tufft det är.. Gott att du har din familj och det värmer mitt hjärta att din pappa kommer, tror du behöver hans famn just nu...



Tänker på dig



Många kramar Bella

2010-05-10 @ 21:52:13
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Annas inspiration

Hej vännen!



Tårtan ser oootroligt god ut,

älskar sötsaker...



Det är JOBBIGT med begravningar & jag tänker på er.

Hoppas allt går bra med Beas körkort.



KRAM

2010-05-11 @ 19:22:39
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0