Smugglers Wreck



                                                   På väg ner till utsiktsplatsen
Vi hyrde bil på Zakyntos och tog oss runt ön! Smidigt och härligt att se mer av ön! Mitt
absoluta krav var att åka norrut till utsiktsplatsen för Smugglers Wreck och se den mest
fotograferade stranden i  Grekland (sägs det). Och vad glad jag är för det för det var
det mest hänförande jag sett tror jag (nja...New York var häftigt med) och färgerna
helt underbara!


                                         Smugglers Wreck från utsiktsplatsen
Wow vad vackert det var! Kritvit strand, som visade sig vara mycket vita stenar, och turkost
vatten, ett strandat skepp halvt nersjunkit i sanden kunde skådas från en mini mini plattform
hundratals meter ovan ytan och kameran fick arbeta hårt! Båtarna med turister får stanna
max 1,5 timmar för att alla ska få plats!




                                                       Smugglarviken med båt!
Dagen efter åkte vi Speedboat till samma vik för att nu få bada i det vackra vattnet,
undersöka vraket och fika go'fika. Hade ju en dryg timme på oss och det var helt
underbart!!



Vraket är ett rostigt plåtskepp som man kan gå in i om man vill. Vi gjorde
som alla andra och skrev våra namn på en vit fin sten som vi lämnade där!


Sol, strand och turkosblå laguner och Blue Caves är Zakyntos för mig!


Ville aldrig gå upp egentligen.....här badar jag, maken och Veronica!


Oj Oj Oj vad jag längtar tillbaka till Zakyntos och lediga sköna dagar. Sitter faktiskt
och nickar till här i soffan med datorn i knät just nu...två tuffa arbetsdagar har tagit sitt.
Och ännu inga elever i sikte.... 

Igår hade vi Kick-Off på Vaxholms Kastellet med Fångarna på fortet och trerätters middag
och jag var inte hemma förrän vid 22.30. Sen kommer jag inte i säng i tid utan sitter uppe
lite till. Så idag är jag supertrött och slut i huvudet. Ska jobba hemifrån i morgon med
schemaläggning och sen väntar en föreläsning på eftermiddagen så det känns bra. Får
ingen ro på jobbet för alla vill något och det pratas hela tiden så man tappar fokus och
i vissa fall är schemaläggning ganska knepigt att få ihop!

Solen skiner i kväll och man borde gå på en promenad men ikväll ligger jag i soffan och
drömmer mig tillbaka till Grekland.

Ha det bäst! Kram från Ann-Louise



Kommentarer
Postat av: Madeleine

Där har jag också varit. Semestrade på Zakynthos för 10 år sedan och åkte en båtutflykt runt ön och då stannade vi till där. Underbar strand =)



Kram

2011-08-16 @ 21:22:06
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Susanne

Underbara bilder, ångrar så att vi inte bokade någon resa. Då vädret har varit så otroligt dåligt här i Skåne denna semeser så känner jag mig inte färdig med denna sommar men tyvärr så är nog sommaren slut på riktigt :(

Nästa sommar ska vi boka och inget velande!!!



Kramen

2011-08-16 @ 21:25:25
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Zandra- ☆

Vilka underbara bilder!

Vi var också till vraket men det var en blåsig och varm dag närmare 43 grader.

Men de blåste som sagt så mycket att vi inte kunde stanna så länge... men en del vackra bilder fick vi. För havet är verkligen turkost, så häftigt!



Hoppas du får till dina todos under veckan och att du är laddad sen när eleverna kommer på plats :-)

Många Kramar

2011-08-16 @ 21:43:22
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: LyckligaPraliner

Åh herregud så underbart vackert. Så härligt, så otroligt fint!! Skriva på stenen var ju roooomantiskt ;)

Ann-Louise

2011-08-16 @ 22:56:56
URL: http://www.lyckligapraliner.blogspot.com
Postat av: Therese

Åhh vilket underbart vackert ställe, förstår att du längtar tillbaka..:) Hoppas din schemaplanering går smidigt och ha en fin dag, härskiner i alla fall solen!! Kram

2011-08-17 @ 09:01:39
URL: http://smastadensvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Bella

Vilka underbara bilder! Så vacker plats att man häpnar, dit bara måste jag åka!! Så fint att skriva på stenen :)



Hoppas schemaplaneringen går bra för dig och att du känner dig lite piggare imorgon. Det blir onekligen en omställning att börja jobba igen, och oftast så har man ju en hel del att ta tag i efter sin ledighet...



Ha det gott!!



Kramar Bella

2011-08-17 @ 20:56:49
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: milla

njut! kram

2011-08-17 @ 21:13:01
Postat av: Marie

Fin,fina bilder från Zakynthos och Smugglers Wreck!! Du såg inte min och Lars vita sten från 2009??

Det är otroligt vackert där så starka färger i vitt och blått att man får ont i ögonen!!



Hoppas du haft en fin sommar Annlouise och att skolstarten går bra! Kramar

2011-08-18 @ 11:26:14
URL: http://sjovreten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0