Hemmadag...


Kl. 11.30                                    SNÖöööööööö



Kl. 14.30                                               SNÖöö & Sol


Idag kom jag inte till jobbet. Klev upp, duschade och sminkade mig som vanligt då jag inte fattade hur illa det var utanför pga all nysnö som kommit under natten. Maken skulle skotta fram garaget och köra ut bilen åt mig men den fastnade i snön, slirade bara och alla grannar som var ute fick hjälpa varandra loss. Han fick in bilen i garaget igen och vi tänkte ta bussen båda två men tji fick vi då all busstrafik är inställd idag. Så vad gör man....stannar hemma helt enkelt för man har inget val.
Kan berätta att skolan är ganska tom idag enligt de som tagit sig dit...

Så nu har vi en familjedag här hemma med fredagsmys redan kl. 9.00 på förmiddagen :-)
I kväll är vi bortbjudna på middag hos bästa vännerna i närområdet så dit ska vi väl ta oss. Skulle vilja till en affär för att köpa något att ha med sig till värdparet bara...få se om det går bättre nu när plogbilen åkt ett varv.

Hur har ni det idag? Kom ni iväg som ni skulle i morse?
Ja, ja så det kan bli. Minns aldrig att det blev så här i Norrland när jag bodde där. Där körde plog och sandbilarna dygnet runt vintertid kändes det som...här blir man alltid tagna på sängen...trots klass 2 varning.

Nej nu ska jag jobba lite med temaplanering, lika bra att ta vara på tiden!

Kram och trevlig helg!!

Kommentarer
Postat av: fia

Jag och lilleman har hemma dag med storebror bara pappan i fam som är ute .

Det är ju sjukt så det yr snö överallt .

Men i kväll blir det hockey.

Önskar dig en trevlig helg.

2011-02-11 @ 13:11:13
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Emma

Nej men jösses vilket oväder ni har!! Då är de nog bäst att vara inomhus!!



Vi har lite snöflingor i luften men inget som lägger sig inte. Himla skönt! Igår kom de ganska mycket snö men de hade töat bort över natten! : -)



Hoppas verkligen att vädret blir bättre hos er under dagen så att du kan komma iväg & köpa något fint till värdparet ikväll!



Inte helt fel med en ofrivillig mysdag med hela familjen samlad ; - )



STOR KRAM & Ha nu en finfin helg!



Ps. Drick en öl åt mig denna fredag ; - )

2011-02-11 @ 14:12:00
URL: http://jemsi.blogg.se/
Postat av: fia

ja va det inte a laget i tisdags??? för då va jag där i stortorps hallen ???

2011-02-11 @ 14:35:58
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: Therese

Oj, vilket snöoväder ni ser ut att ha! Här, lite längre ner i landet, snöar och blåser det också, men inte i den omfattningen som det verkar göra hos er. Hoppas att ni kommer iväg på middagen ikväll! Molly och jag hann som tur var ge oss ut innan det började snöa, så vi fick en skön promenad trots vädret.

Trevlig helg!

2011-02-11 @ 14:47:48
URL: http://thereseslivochvardag.blogg.se/
Postat av: jessi

Ja det är lite kaos här med men plogbilarna var här tidigt så maken kom iväg o jag också till frissan! Äntligen är jag nöjd!



Många helgkramar till er alla, låter mysigt med familjedag!



kram

2011-02-11 @ 16:02:41
Postat av: Zandra

Haha ja vad ska man säga om dagens väder!

Tycker de är lika komiskt varje gång som snökaoset kommer och de är som att hela staden stannar.... :-)

Men de va bra fint i eftermiddags när allt lagt sej och solen kom fram, vart me andra ord en vacker vinterdag :-)

Hoppas ni fått en fin dag och att helgen blir minst lika bra.

Stor Kram

2011-02-11 @ 18:44:19
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Susanne

Usch vad hemskt med så mycket snö igen, vi har klarat oss men det visst halt när jag åkte så jag ramlade på cykeln och nu sitter jag i soffan och gråter och tycker synd om mig ;)



Hoppas ni får en trevlig kväll hos vänner

kramen

2011-02-11 @ 19:12:54
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

Ja visst är det heeelt galet hur det har varit idag.

Som att befinna sig i en film nästan.

Danne och jag fick klä på barnen i morse och hjälpas åt att skotta oss ut från tomten.

Det tog nästan 1 timme det!!

Fick skjutsa Nathalie till skolan via trottoarena i området för de var det enda som var plogat.

Danne fick vara hemma på förmiddagen men sen kom en jobbarkompis och hämtade honom. De åkte till Norge nu ikväll. Planet ngt försenat.

När jag skulle hämta Nathalie från skolan fick jag skotta mig ut IGEN. Den här gången ut genom en 1 meter hög snövall som plogbilen lämnat på uppfarten. Snyft!

Är lite öm i kroppen nu.

Men lite godis och soffhäng råder bot på det :).



KRAM

2011-02-11 @ 21:02:34
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: ROBIN HOOD - gratis designhjälp

hej hej! jag skickar det här till lite olika bloggar.



Har du lust att byta länkar´? :) isf så länka mig och säg till så länkar jag dig, om du vill :)

ps rösta gärna på mitt sl bidrag hur acess kort ska se ut, om du har lust alltså? :) http://design.sl.se/bidrag/5737/



kram! / robinhoods.se - GRATIS DESIGNHJÄLP.

2011-02-11 @ 21:45:06
URL: http://robinhoods.se
Postat av: cecce

Hej!

Här hade jag visst lite fin läsning att ta igen:-)

Oj...vilket fint kök ni fått! Mysigt och fräscht och jag är allt lite avis. Mitt kök måste nämligen också fräschas upp så småningom, men just nu har jag vare sig, råd, ork eller tid. Vi får se när det blir.

I vilket fall, vill jag ha ett vitt kök liksom ni valt!



Snö har vi ingen här i skåne...men pratade nyss med dottern som befinner sig i huvudstaden som sa att ni hade massor där uppe. Liite skönt måste det väl ändå va att få en gratis hemmadag?

Det hade jag inte haft något emot:-)



Hoppas nu du får njuta av en skön helg. Själv har jag bara en vecka kvar nu innan lovet! As-skönt!:-)



Kramar

2011-02-11 @ 21:59:00
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Caroline

Wow... vilka fina bilder du tagit! Snö kan verkligen ställa till bekymmer men det är himla fint att titta på :)

2011-02-13 @ 23:41:40
URL: http://closertocaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0