Fotoskolan del III




Läxa denna vecka i Happy Days fotoskola är manuella inställningar - Tema Sommar. Då jag inte skaffat mig en systemkamera än utan fotar med min kompaktkamera med begränsat utbud av detta var det inte så lätt. Eller så är det så att den har en hel del fler manuella inställningar än jag klurat ut och vet hur jag ska använda....

Hursom så blir detta min läxa - Sommarkväll på Söder med tjejerna!
Fotot är taget på Götgatan mot Globen och jag "rörde" kameran mot trafiken och neonljuset.

Nu ska jag packa till resan i morgon och sen göra i ordning mig till grillkvällen hos svågern ikväll!

Kram

Kommentarer
Postat av: Bella

Wow, vilken läcker bild!!



Visst är det kul att fotografera, men jag har inte heller haft någon systemkamera innan, men köpte mig en idag :) Ska för ovanlighetens skull läsa bruksanvisningen och verkligen försöka lära mig kameran!



Hoppas du får en trevlig resa och fortsätter njuta av din ledighet!



Kramar Bella

2011-07-12 @ 20:35:31
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Ohlala, tjusigt värre och snyggt du fångade effekten med rörelseoskärpan med lång slutartid, toppen!



Länkar din läxa! :-D

2011-07-12 @ 22:38:02
URL: http://myhappydays.se
Postat av: Carolines hemligheter

Den bilden minns jag minsann när den togs (drack ju i och för sig bara två glas vin den kvällen så det vore ju mer oroväckande om jag hade en minneslucka, haha...), cool! Kul att du följer fotoskolan, tycker du gjort stora framsteg när jag kikar på dina bilder! Duktig du är :-)



TACK för fina ord (som alltid) på bloggen, stor kram till dig och hoppas att ni haft en bra resa under dagen!



SOV SÖTT

2011-07-12 @ 23:08:01
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Coool bild !!!!

2011-07-12 @ 23:14:50
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0