Mitt i veckan


Denna enkla men goda förrätt bjöd jag på på Valborg. Färsk sparris
som är förvälld ett par minuter och sen grillade, på en bädd av blandad
sallad, plommontomater, prosciuttio och hyvlad parmesan!


Oj vad fort veckorna går nu när man egentligen vill trycka på pausknappen och stanna upp lite! Tycker maj månad är så fin och det får inte gå för fort nu. I och för sig bromsades allt upp i och med att vädret slog om och det är fortfarande kallt här i Stockholm idag. Går och småfryser här hemma faktsikt med vill inte byta om innan jag gjort bort dagens frisöruppdrag -en klippning. Sen åker mysdressen på och Hockey-VM ska beses. En vanlig, men hungrig, onsdag i rosa huset med andra ord!

KRAMAR

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sparris är så gott, en favorit!



Visst är det lite småkyligt men till helgens skulle det bli varmare! Det blev lite komiskt, vi gjorde ordning altanen, bar ner loungemöbler och fixade med blommor lagom tills kylan! Men i helgen ska vi njuta!



Kram



Jessi

2011-05-04 @ 18:40:31
Postat av: cecce

Åh...tiden bara rusar!! Skulle knåpat i hop ett litet mail men har inte haft många lugna stunder denna vecka.

Min närmsta kollega (jobbat i hop i sju år) som jag har min klass tillsammans med har fått cancer. Inte nog att det är hemskt, jag står själv mitt i värsta skoljobbsmånaden. Känner mig ensam på jobbet helt plötsligt. Vill bara ha sommarlov nu.



Maten ser underbart god ut!!



Kramar

2011-05-04 @ 19:39:15
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Zandra- ☆

Förrätten såg jätte god ut! Sparris och Parmesan är en hit enligt mej ;-)



Visst är det som du skriver lite skamfyllt att säga och känna att man mår bra och det gäller dem gånger man känner så att plocka fram känslan av att det är ok. Ett ständigt - pågående jobb med sej själv.



Ha en mysig onsdag kväll.

KRAMAR

2011-05-04 @ 20:29:13
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Hej vännen, tack för sms och kommentarer de senaste dagarna! Vi sålde idag, äntligen :-) Men om jag skall vara ärlig så känner jag mig mest tömd på ork och energi, jag känner mig väldigt sliten faktiskt... Tror att detta med lägenheten och så mamma tidigare i våras slitit på mig mer än jag förstått, skulle bara vilja krypa in i ett litet mörkt hål och ligga där i några veckor ;-)



Hoppas att du har en skön kväll, stor kram till dig!!!

2011-05-04 @ 21:49:04
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej! Vilken underbar bild du tagit, blir såå sugen på din förrätt..=) Ha en underbar helg!! Kramar

2011-05-05 @ 09:06:47
URL: http://smastadensvardagsliv.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Läckert & gott, ääälskar sparris!



hade varit så roligt att träffas i helgen, tycker absolut att galan är för mammor med små och stora barn :-)



Många kramar!!

2011-05-05 @ 15:21:00
URL: http://annasinspiration.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0