Fotograf Ann-Louise


Äntligen är jag ägare av en digital systemkamera jag också! Att foto är ett stort intresse
och jag har länge velat utveckla och utvidga mina kunskaper. Tror mig ha en viss känsla
för form och kompositioner så nu är det upp till bevis.....
Med kameran följde standardobjektivet 18-55 och det mer maxade 75-300 som är stort!
Just nu har jag ingen aning alls vad som är bra och vad som är mindre bra, hur jag ska
tänka eller vad som passar till vad...så ni hör att jag har en intressant tid framöver när
jag ska lära mig allt. Startade lite lätt igår med att fota familjen i alla möjliga situationer
så de lär nog hinna bli less på mig och kameran ;-)


Det stora 75-300 objektivet är ett telezoom-objektiv som zoomar in på långt avstånd och
så här står att läsa;

En positiv sak är att detta objektiv har ett rejält brännviddsomfång, där läget från maximalt
ut- till inzoomat är stort och detta ökar objektivets mångsidighet eftersom du som fotograf
enkelt kan komponera om din bild utan att flytta dig fysiskt.

Om någon har tips till mig, vad ska jag tänka på i början osv. så blir jag jätteglad för en
kommentar eller ett mail!

Nu åter till instruktionsboken!

Kram från Ann-Louise

Kommentarer
Postat av: Annas inspiration

Va kul,

grattis!

Ni kommer nog bli fina vänner :)



Många kramar

2011-11-22 @ 21:03:38
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Zandra☆

Roligt!

De e kul med systemkamera, Prinzen tjatade och i sommras köpte vi en :-)

Kul eftersom man ser skillnaderna på fotona på en gång tycker jag. men de finns MASSOR att lära :-)



Ha en skön vecka

KRAMAR

2011-11-22 @ 21:37:53
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stort grattis! Hoppas att ni kommer att trivas ihop:))

2011-11-23 @ 01:18:15
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anonym

Grattis till kameran!!!

Det är skoj att fota med systemkamera, vi har en nikon men jag trivs ändå bäst med min powershot canon, den är ju lite både och. Skulle däremot vilja gå en fotokurs kvällstid och då blir det ju att använda nikon såklart. Jag tror du kommer ta jättefina foton, du har det där konstnärliga ögat redan så ser framemot få titta in här och njuta av bider!



svar- gamla stan bilden är lite fusk, jag ökade färgmättnaden lite men annars var det sådär spegelblankt och lite dramatiskt på himlen!

Jag rullar också fram lite men är nöjd ändå! Är ju så mysigt träffa vänner o familj igen o fika, graviditets sjukdomarna satte ju stop för det!



KRAMAR!

2011-11-23 @ 09:16:24
Postat av: Anonym

Skoj med ny bil, så han var i våra trakter!



KRAM



jessi

2011-11-23 @ 09:18:05
Postat av: Anna - Starwoman

Gud vad skoj, hoppas du blir nöjd. jag har ju en likadan och jag gillar mig rackare fast jag har inga extra objektiv :-)



2011-11-24 @ 20:39:29
URL: http://www.bloggfamiljen.se/starwoman/
Postat av: Turid

Vad kul! Precis den kameran har jag md:-)

2011-11-25 @ 08:46:50
URL: http://travelandfashion.blogg.se/
Postat av: Eva

Min dotter önskar sig den,har du ett bra tips var man hittar den till bästa pris? ingår teleobjektiv eller valde du till det?

2011-11-25 @ 10:42:52
Postat av: Eva

Uppfattade jag dig rätt att båda objektiven föjlde med?

2011-11-25 @ 10:45:14
Postat av: Ann-Louise

Eva:

Ja det var rätt uppfattat. Jag slog till då MediaMarkt öppnade ny butik i närheten och hade en massa erbjudanden! Jag fick betala 4990:- för allt + minnekort+väska om man behöver sån. Tjänade ca. 2500-3000 den kvällen :-)



Hoppas du hittar en till dottern med bra pris också.



Kram Ann-Louise

2011-11-25 @ 16:25:36
URL: http://annlouisesvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0