Coney Island NY


Redo för en ny dag i New York. Nu åker vi till Coney Island på Brooklyn!


När man åker över Manhattanbridge till Brooklyn ser man Manhattan
och Brooklynbridge från tunnelbanan. Svårt hinna ta ett bra foto bara :-)


Slutstationen på tunnelbanelinjen heter helt enkelt Coney Island, en halvö i södra
Brooklyn och är känt för sin ålderstigna nöjespark och sin badstrand.



Efter en kort promenad mot havet möts man av en kilometerlång sandstrand med
en strandpromenad kantad av bänkar, små barer, restauranger och nöjespark.




Sanden är finkorning och full av snäckskal och man ville bara kasta av sig strumpor
och skor och springa ner till vattnet....men det var lite för kallt fortfarande även om
det var en solig och varm dag.




Det klassiska Ann-Louisehoppet som uppstår när Ann-Louise blir euforisk!




Köade en stund i strålande sol för att få sätta tänderna i en amerikansk
hamburgare från Nathan's. Satte oss på bänkarna nere vid strandpromenaden
och åt och njöt. Den var bland den godaste burgare jag satt tänderna i!


Här nere vid stranden finns även New York Aquarium med massor av små och STORA
havsdjur. Men det besöket kräver ett eget inlägg så ni får vänta på att möta dess invånare!

Jag tror att bilderna beskriver Coney Island ganska bra och jag blev helt förälskad i
platsen. Längtar redan dit igen och tror platsen är underbar en varm sommardag. En
ny New York favorit alltså som ska bli ett stadigt inslag varje gång jag besöker stan!

Kram
Ann-Louise


Kommentarer
Postat av: Susanne

Åhhh vilken hälig resa du haft igen...jag vill också komma iväg men som du såg så är jag sjuk IGEN!!

Fattar inte hur mycket sjuk jag varit sedan jag flyttade ner hit till Skåne, måste vara all blåst ;)

Som tur är så känns det som att det vänder nu och ingen är gladare än jag ;)



Kram

2012-04-13 @ 19:34:04
URL: http://gronanyanser.blogg.se/
Postat av: Katja

Hej



Det ser ut som att ni har det riktigt mysigt på er resa! Coney Island skulle jag ha besökt förra gången jag var i New York, men vädret var inte det allra bästa så vi skippade det. Det är ju som du säger säkert fantastiskt en vacker sommardag.

Därför står det överst på listan på "things to do", när jag åker i augusti igen.



Ha det fortsatt bra och trevlig helg!!

2012-04-14 @ 07:13:42
URL: http://www.klorinhaxa.wordpress.com
Postat av: Karin

Åh lovely, vill också dit någon gång!

kram

2012-04-14 @ 09:55:34
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anna - Starwoman

Välkommen hem (lite sent)



Åhh vad härligt det ser ut som ni haft på er NY-resa. Man blir ju minst sagt sugen på att åka dit när man ser alla dina fina bilder :-)



Hoppas att ni har en mysig helg!



Kram

/Anna

2012-04-14 @ 21:17:07
URL: http://www.bloggfamiljen.se/starwoman/
Postat av: Anna S

Gaaah, tänk att få möta våren i NY. Lyllo dig :).

Härliga bilder och bra text!



Imorn hoppas vi på sol och många plusgrader här söder om Sthlm. Eller hur!!



Kram

2012-04-14 @ 22:21:17
URL: http://ansobloggar.se
Postat av: Carolines hemligheter

Jaså, är du också uppe så här sent ;-) Jag har bevakat dig via min iPhone, vad härligt ni verkar ha haft det! Jag är så galet sugen på att åka till New York och den här tiden på året verkar nästan vara bäst, eller?



Ja, kan vi inte boka in något trevligt snart? Antingen middag ute, eller kanske en lördag på stan med ett glas bubbel eller After Noon Tea på gran Hotel, det är väldigt trevligt :-) Jag är öppen för det mesta!!!



KRAAAAM

2012-04-14 @ 23:42:43
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

PS. Skall Oscar flytta hemifrån? Snart? DS.

2012-04-14 @ 23:43:32
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Bella

Ååååh, vilka härliga bilder!! Jag vill åka till New York NU!! Ser ut som du inte kunde haft det bättre :)



Hoppas du har det bra, det känns som en hel evighet sedan jag läste bloggar, först semestern och sen har jag varit helt utslagen så nu ska det bli kul att läsa ikapp vad du gjort under min frånvaro!



Kramar Bella

2012-04-15 @ 20:33:35
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0