Lördag med kalas

God morgon!
 
En kall 2:a advent har vi här i Stockholm idag med -17 grader. Brrr men ändå väldigt vackert då solen skiner mot all snö som kom i veckan. Gosh vilken vecka det blev. Vi fick stänga skolan vissa dagar, busstrafiken ställdes in och jag kom hem med taxi mitt i natten när jag väl fick tag i en taxi. Helt galet med andra ord så den här helgen var efterlängtad.
 
 
I går var jag på Maximilians 2-årskalas. Äntligen, då hans pappa blev sjuk förra gången, fick vi ändra datum. Som jag längtat efter att få träffa den söta gossen och få gosa lite. Kommer på mig själv med att tycke jag är urdålig på att leka numera, men Maximilian verkade nöjd ändå :-)
 
Som vanligt bjöd Anna på goda bakverk och fina tårtor. Min favorit alla gånger var den söta cupcaken med earl grey smak! Oj oj oj, jag säger bara oj vad god den var!! Och otippat att det var te som gjorde den så god!
 
Caroline kom också och firade Maximilian och det är alltid lika trevligt att träffas och prata i lugn och ro om allt och inget!
 
       Älskar Maximilians min på detta foto! Kanske börjar bli less på alla kameror!
 
Väl hemma igen väntade maken med middagen som var supergod, fylld lövbiff med hasselbackspotatis! Så jag gick från ett kalas till ett annat. En perfekt lördag med andra ord!
 
Just nu är maken och sonen iväg för att hämta vår nya soffa! Skulle hämtat den i onsdags med snöovädret stoppade oss, så idag är det äntligen dags! Hoppas verkligen nu att den är komplett och åt rätt håll då vi redan kastat vår gamla på atervinningen......Sen återstår det svåra, att hitta det perfekta soffbordet som visat sig vara svårare än väntat om man inte vill lägga ut en förmögenhet. Och det vill jag inte. Prioriterar lite annorlunda när det kommer dit liksom!
 
Önskar alla en trevlig 2:a advent!
 
Kram
Ann-Louise ♥
 

Kommentarer
Postat av: cecce

Mums! Blev sugen på de där te-muffinsen:-) Har sett att man kan baka med te i senaste numret av Hembakat. Måste testa det!
Ser ut att ha varit ett fint och trevligt kalas:-)

Kram cecce

Svar: Ja testa muffisen. Oväntat gott med te!Kramar
Ann-Louise

2012-12-09 @ 21:19:42
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Postat av: Eva

Så mysigt att gosa med och följa utveckling av små barn . När man själv har unga vuxna barn. Vilka fina bakverk ni blir bjudna på. Så spännande med ny soffa , vi behöver också förnya här. Skall bli kul och se vad ni valt. Ha det skönt i kylan

Svar: Soffan blev superbra tycker jag! Ska visa den och rummet nu när jag snart får jullov. Hinner inte med just nu ;-))
Ha det bra själv och God Jul!
Ann-Louise

2012-12-09 @ 22:15:22
Postat av: Bella

Ååh, vilket trevligt kalas det ser ut som du varit på och Anna fixar och donar ju alltid så himla fint. Muffinsen lät spännande, hade inte tippat på att te skulle vara en bra smaksättare, men kul att bli överraskad.

Hoppas du haft en lite lugnare start på denna vecka även om vi precis fick rapport av svärmor som är i huvudstaden att det återigen var snöstorm där...

Kramar Bella

Svar: Ja du, här har vi snö så det räcker. Fortfarande svårt att gå normalt...och jag är redan less haha!Hoppas du mår bra och att sambon hittat nytt jobb!
KRAM
Ann-Louise

2012-12-11 @ 20:43:38
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.se/
Postat av: Suanne

Mysigt kalas du varit på igen och så mycket gott ni blev bjudna på :)
Ja nu har vi fått en riktig vinter men visst är det härligt.
Du räknar väl ner nu som alla inom skolan gör, långledigt eller ;)

Kram

Svar: En dag kvar!! Sen ledig till den 7/1, ska bli skönt med en paus!KRAM
Ann-Louise

2012-12-13 @ 18:35:24
URL: http://gronanyanser.blogg.se
Postat av: Anna - Starwoman

Hej vännen! Vilka fina bilder du tog på kalaset, måste kopiera dem känner jag:-) Tack för du kom, hoppas att vi kan ses snart igen, kanske ngn dag i mellandagarna?

Stor kram
/Anna

Svar: Ja några av fotonen blev bra!Klart jag vill ses i mellandagarna! Vi hörs om dag!
KRAM
Ann-Louise

2012-12-14 @ 21:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0