Saffranskladdkaka med vit choklad

Halloj!
 
Fick frågan om jag inte ville lägga ut receptet på saffranskladdkakan jag bjöd på i lördags och det är klart att jag gör det! Den är så himla god så jag hoppas alla som läser provar att göra den och njuter. Fick dock inte till någon fin bild med grädden och hallonen jag bjöd till för jag var så sugen så kameran glömdes bort. Men ni får tänka er hur det kan bli då ;-)
 
SAFFRANSKLADDKAKA
 
  • 100 g smör
  • 100 g vit choklad
  • 2 ägg
  • 2 dl socker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 2 1/2 dl vetemjöl
  • 1 paket saffran

Stöt saffranet med lite av sockret och eventuellt lite hett vatten. Smält smöret tillsammans med chokladen så att den löser sig helt. Blanda alla ingredienser och häll i en smord form. Grädda i cirka 15 minuter i 200°. Den ska fortfarande vara lite kladdig när du tar ut den.

Servera med lättvispad grädde och hallon!

 

Nu har jag bara en dag till att jobba innan jag får jullov och en julfest efter avslutningen att avnjuta. Ska bli så himla skönt att vara ledig. Känner att mitt tålamod och min ork behöver påfyllning.

Kram från Ann-Louise
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0