Vackert i min trädgård

 
 
Välkommen juli månad och en dag som började med en strålande sol. Precis som det
ska vara en tidig morgon mitt i sommaren! Vi hade bestämt att ta hand om vår lilla
men väldigt eftersatta trädgård i dag och jag funkar bäst om jag bara går direkt från
sängen och ut till arbetet utan att stanna. Med en fruktan över alla fästingar jag misstänker
ligger och lurar på mig gav jag mig hän åt att slita, rycka och dra upp allt som inte såg
vackert ut och det var en hel del må ni tro. Sakta men säkert kom finblommorna och buskarna fram
en efter en och nu kan nog " Allt i trädgården" (om det finns nån sån tidning) komma hit
och fota och göra ett reportage!
 
 
Den tidigare diffusa övergången mellan gräs och rabatt har fått en snygg kant med hjälp av
gråvit kantsten. Rakt och snyggt, stilrent och fyrkantigt. Precis som jag vill ha det.
Sorterat och ordning med raka linjer ska det vara om ögat ska få ro hos mig.
 
Nu har jag duschat, maken står och grillar. Tsatsikin står och saftar till sig och snart börjar
finalen i fotbolls-EM. En bra dag helt enkelt, så bra att jag ska ta ett glas Hannas rosécider!
 
PS. Ingen fästing hittad hittills :-/
 
Ses snart!
Ann-Louise

Kommentarer
Postat av: cecce

JAAA! Vi ses snart! Kalrt vi ska utforska LeMake och Factory. Har tänkt länge jag skulle gå dit men det har inte blivit av, så det gör jag gärna!

Vilka fina bilder!
Ibland är jag glad jag inte har någon trädgård längre:-)

Kramar

2012-07-02 @ 00:08:24
URL: http://www.ceccesblogg.blogg.se
Postat av: Bella

Så skönt det känns efteråt och så trevligt att vistas i sin nyrensade trädgård :) Vi har tagit bort de flesta rabatterna och gjort det enkelt för oss, ett bra beslut!

Hoppas du haft en bra dag och jag förstår att du ska till Skåne och träffa Cecce, kul! Hoppas ni får det toppen!

Kramar Bella

2012-07-02 @ 20:45:50
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.se/
Postat av: Emelie

Men Åh vilka vackra bilder!
Kram

2012-07-10 @ 15:58:34
URL: http://emmi82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0