Boots och Rabens Saloner

 
Jag på väg på grillfest igår med mina nya boots!
Klänningen är från Rabens Saloner och en riktig härlig skapelse. Nu har jag för många
klänningar och ska sälja en hel del. Är någon intresserad av denna gula skönhet i
storleken M så hör av er. Maila mig på [email protected]!
 
 
God morgon Sverige!
 
Skitväder här i Stockholm idag igen men vad gör väl det om hundra år! Hade en
skön dag i solstolen igår och fick bättra på solbrännan och sen på kvällen var
vi bjudna på grillfest hos svåger & svägerska. Mums vad mycket gott de bjöd på!
 
Men hörrni, jag måste ju berätta om den  egendomliga upplevelse jag hade igår.
Jag budade hem de snygga bootsen på bilderna ovan på Tradera som ni vet och
då brukar man ju få grejerna hemskickade. Men nu såg jag att säljaren bodde ganska
nära mig och frågade därför om jag kunde hämta dem personligen istället. Visst, det
var helt ok, så vi bestämde dag och tid som jag skulle komma förbi och hämta mina
boots.
 
Väl framme stegar jag in på tomten, upp för trappan och knackar på dörren till villan.
En hund börjar skälla och snart öppnar en sydeuropeisk man. Jag presenterar mig
och han förstår inte riktigt men jag frågar efter hans fru och då ramlar myntet ner och
han bjuder in mig. Hans fru är och handlar kaffe men kommer nog snart, säger han.
 
Väl inne visar han mig till köket och jag sätter mig på en köksstol och väntar. Hittar
på några öppnande repliker och helt plötsligt börjar han berätta om hela sitt liv för mig;
att han och frun ska skiljas snart, att huset är sålt, hur mycket pengar de tjänar på
försäljningen, att hans mamma är 98 år och döende, att hon fött 17 barn, om Spanien
där han är född, om sina egna fem barn, vad han ska göra med pianot osv. osv.
 
På tio minuter har han hunnit berätta om hela sitt liv för mig, en helt främmande människa,
som ska hämta ett par skor. Som tur är dök hans fru upp sen och vi avslutade affären,
jag tackade för pratstunden och gick därifrån med en något märklig känsla i kroppen.
Antagligen behövde han prata av sig och jag verkade vettig på något vis.
 
Svägerskan undrade hur jag vågade kliva in över tröskeln till huset....men jag har valt
att tro gott om människor, jag vill inte vara rädd och bli ett offer för att några människor
är knäppa. Jag vill tro på mänskligheten och att vi finns där för varandra och att godheten
segrar i slutändan!!
 
Trevlig helg!!
Ann-Louise

Kommentarer
Postat av: Bella

Fina bilder på dig :) Bootsen var ju jättesnygga!!

Vilken olustig situation du hamnade i med den pratglada mannen, det måste ju varit så att han behövde helt enkelt få prata av sig och du ingav förtroende och så lättade han sitt hjärta, tur frun kom hem...

Hoppas du får en trevlig lördagkväll!

Kramar Bella

2012-06-30 @ 21:32:50
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0