Årets första fika på Rosendals Trädgård

 
Massor av gott i Trädgårdscafét men jag valde morotskaka som vanligt! Härligt att kunna
sitta ute i solen och fika tillsammans med alla småfåglar som hoppas på en smula!
 
Växthusen är fulla av spirande vårlökar, pelargoner och annat fint att pynta med!
 
 
Hej!
Vilken härlig påsk vi fick! Sol varje dag och vårkänslorna börjar kännas mer och mer! Vi har firat
långfredagen hos min ena syster med syskonträff. Vi är ju fyra syskon, alla flickor, och det är
inte så ofta vi ses alla tillsammans. Riktigt kul är det då vi äntligen ses och jag får träffa mina
systrar men också svågrar, syskonbarn och syskonbarnbarn. Tror vi var 20 stycken allt som allt!
Resten av helgen har vi tagit det lugnt, fixat lite i klädkammaren, rensat ut gammalt.
 
Idag åkte vi mot Djurgården och Rosendals Trädgård för att njuta av gott fika och solen. Vi var
tidigt ute och under de två timmar vi var där ökade antalet besökare hela tiden. Massor av folk
ute på stan idag för att ta vara på sista lediga påskdagen och vårsolen.
 
Nu har jag lov kommande vecka och det blir skönt. Ska fixa naglarna en dag, träffa Anna och
Céline en annan och frisera svägerskan en annan. Däremellan ska jag sitta och läsa i solen
och bara ta det lugnt!
 
Hoppas ni mår bra och njuter av den bästa tiden på året som kommer nu! Våren då allt ligger
oskrivet framför en!
 
Stora kramar!

Kommentarer
Postat av: Agge

Ser ju såååå mysigt ut.:)
Jag har bestämt att nästa gång jag åker till stockholm ska det vara vår eller sommar för dit vill jag åka och sitta ute och fika.:)
Ha ett skönt påsklov.Kramiz...

Svar: Ja åk hit på sommaren och besök Rosendal. Det är supermysigt!!Kramar tillbaka!
Ann-Louise

2013-04-02 @ 12:39:01
URL: http://kaffeochmazarinfika.blogspot.se/
Postat av: Carina

Helt underbara bilder
Älskar det stället

Svar: Tack! Ja jag älskar också Rosendal!!Kram
Ann-Louise

2013-04-02 @ 17:15:15
URL: http://rubinen777.blogg.se
Postat av: Tina

Jag längtar till 3 maj då jag ska upp o besöka vår vackra huvudstad. Förhoppningsvis blir det en promenad o fika på Djurgården. Bra tips på shopping tas gärna emot. Ha en skön minivecka. Kramisar Tina

Svar: Låter härligt! Då är det nog mer i blom också.Vilken typ av shopping tänkte du på?
Kram
Ann-Louise

2013-04-03 @ 09:02:05
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Tina

Gärna tips på kläd o inredningsbutiker som man absolut inte får missa i Stockholm. Tackar o bockar. Kramisar Tina

Svar: Listar här några butiker du kanske gillar: Svenskt Tenn på Strandvägen, PUB-huset vid Hötorget med R.O.O.M, Lexington, Systrarna Voltaire, House Doctor m.m., Granit, Illum Bolighus vid Kungsträdgården, NK, Agencies TurQuoise på Katarina Bangata 17, Posh Living. Klädaffärer finns det gott om men Matilde i PK-Huset är en favorit, TINTIN Style på Linnégatan (samma som webbutiken) kanske är speciella för Stockholm.Hoppas du får en rolig tripp hit!
Kram Ann-Louise
Ann-Louise

2013-04-04 @ 20:36:00
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Tina

Tack snälla Ann-Louise. tips som är guld värda nu vet jag vilka affärer som jag måste besöka. Ska bli så kul att komma till Stockholm. Kramisar Tina

Svar: Hoppas du tycker som jag nu också!Ha en bra resa sen i maj, jag är själv i Paris och letar affärer då!
Kram
Ann-Louise

2013-04-09 @ 05:41:29
URL: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0