En lördag när det våras

 
Ett riktigt feelgoodtips är att besöka Zetas trädgård i Huddinge. Här kan man mysa i både
trädgården och i cafeét, sitta inne eller ute, lära sig nya växtnamn och förundras över
vad mycket vackert det finns och vilja köpa med sig allt hem.Om några veckor blommar
trädgårdens Magnolior och då ska jag nog dit igen!
 
Cafeét börjar tyvärr nästan vara i minsta laget. För några år sedan var det inga långa köer
och man fick alltid sittplats, men nu får man köa även här. Synd om de måste förändra,
även om det känns nödvändigt snart, för jag gillar det småskaliga, hemtrevliga framför
det större kommersiella. Så gå varsamt fram Victoria Skoglund :-)
 
Som tur är står det bord och stolar lite varstans i trädgården och vi hade tur idag och fick
tag i ett i solen. Där satt vi på oranga filtar och lapade både sol och kaffe!
 
 
Hoppas ni haft en lika bra lördag som jag! Fyndat en klänning på Secondhand, fått sol
på nosen, nyss ätit varma mackor med tillhörande öl och nu väntar tv-soffan och en ny
bekantskap - Delicatoglass!
 
Kram från Ann-Louise ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Katja

Halloj

Har faktiskt aldrig varit på Zetas. Ser ju jättemysigt ut, så det måste jag lägga på minnet för våren och sommarens utflykter.

Kram, Katja

Svar: Ja ta en tur dit vet ja! Mysigt och enkelt om än i vacker miljö och gott fika!Kramar!!
Ann-Louise

2013-04-07 @ 12:29:12
URL: http://www.klorinhaxa.wordpress.com
Postat av: Victoria Skoglund

Så fina bilder Ann-Louise

Jag håller med om att det ibland är för mycket folk och är också mer för det småskaliga. Önskar att fler besökte oss mulna dagar så det blev lite spridning. Svårt med balans i en handelsträdgård då vädret styr allt.. och att vi borde fått bygglov till fler platser inomhus.
Välkommen snart igen när magnoliorna blommar. Kram Victoria

Svar: Ja balansen är knepig förstår jag och lusten för utflykter är ju allt lite större när solen skiner. Men när man driver handelsträdgård förstår jag att en jämn ström varit ännu bättre. Tycker helt klart att Zetas är ett mysigt ställe och att du förmedlar ditt kunnande och inspirerar med allt det vackra du visar, både i trädgården och på nätet! Kanske vi ses då när Magnoliorna blommar! Kram Ann-Louise
Ann-Louise

2013-04-07 @ 20:25:17
URL: http://zetas.se
Postat av: Mellton

Vilket mysigt ställe! Ska se till att göra ett besök dit när man är ute på vift, tack för tips!:)

Svar: Ja gör det! Bra att ha som utflyktsmål när man vill göra något!
Ann-Louise

2013-04-15 @ 08:55:06
URL: http://www.mellton.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0