Januaris 2:a dag

 
Har alltid gillat konstnärliga detaljer som skulle passa i vilken atelje som helst. Min
konstnärliga lusta väcks till liv så det var klart att en hand från danska HAY skulle
flytta hem till mig. Har genom mina krokisessioner märkt hur svårt det är att rita
händer och fötter så kanske kan denna hjälpa mig teckna handens anatomi. Där
emellan får den bara stå och se vacker ut!
 
I mina tankar vill jag måla mycket mer än jag gör idag. Färg, form och grafik har alltid
intresserat mig mycket och jag tänker och registrerar former hela dagarna. Som frisör
fick jag utlopp för detta i större utsträckning än idag vilket jag kan känna av och sakna.
 
Penslarna står redo för nästa projekt. Är ute efter ett litet gammalt skåp med två
dörrar som jag ska måla svart. Tror det får bli en sväng till loppisen i morgon.
Annars ser man att vitt varit en populär färg på större saker sista tiden hos mig!
 
 
Hej på Er!
Har just landat i soffan efter en heldag på stan. Ja kanske inte riktigt då jag sov till 10.30
idag och sen fick skynda, skynda till min kiropraktiker för en genomgång av min trassliga
höft och ländrygg. Min nya läxa är Pilatesövningar så nu ska det inhandlas en boll!
 
Att jag sov så länge beror delvis på att jag inte kunde släppa boken alla pratar
om i natt. Ni vet "Fifty Shades of Grey", ja jag läser den på engelska för att hålla språket
vid liv, och man vill ju hela tiden fortsätta läsa lite till. Har ni läst den? Vad tycker ni? Just
nu är jag så nyfiken på hur de ser ut "i verkligheten" och längtar efter filmatiseringen av
boken. Kanske blir jag besviken, man gör ju egna föreställningar liksom!
 
Jo, stan ja. Svenskt Tenn fick ett besök där jag köpte de fina och vackra bordsunderläggen
"Stockholm". Sen fyndade jag en kappa från Odd Molly på Mathilde som nästan, nästan
inte går att stänga. Väldigt liten i storleken nämligen, men det går ha, ha, så nu får jag
äta sallad fram till våren, men över bysten är det svårt att göra något... Typiskt mig men jag
kunde inte låta bli då det var 70% rabatt och jag har ofta mina kappor öppna.
Tokigt eller hur.....man lär sig aldrig!
 
Köpte också lite inredningssaker på HM Home och man får ju mycket för pengarna där!
Bland annat ett nytt kuddfodral i grått som jag visar senare. Ska också visa hela vardagsrummet
med nya soffan har jag ju lovat tidigare!
 
Hoppas starten på 2013 varit bra vare sig ni kommit igång med jobb eller fortfarande är
lediga. Själv har jag några dagars lov kvar och i helgen ska jag iväg på festligheter
med natt på hotell och så. Perfekt avslutning på ett skönt lov med andra ord!
 
Till vi hörs igen,
Kram från Ann-Louise

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0