En dag i Köpenhamn


 
Så hamnade jag äntligen i Köpenhamn. Stan, dit jag längtat och varit nyfiken på.
Det regnade till och från hela dagen men sånt får ju inte nedslå en, utan fram
med paraplyet, Vi åkte tåg dit och utgick från Centralstationen, gick förbi
Tivoli och sen via Rådhusplatsen till Ströget och vidare till Nyhavn.
 
 
När vi kom ner till Nyhavn efter några timmar i butiker utefter Ströget öppnade sig
himlen och ett störtregn dränkte allt. Vi skyndade oss in i första bästa dörr som
visade sig vara en mysig restaurang och där åt vi och drack vin tills dess det
värsta regnet var över, Sen ut och fota igen!
 
Cecce - min resekamrat!
 
På väg tillbaka tog vi en parallellgata till Ströget, och där fanns de mysiga ställena.
Små roliga inredningsbutiker, marockanska hak, blomsterbutiker med feeling och
cafeér man måste besöka en annan gång. Inser då att hit måste jag igen!
 
 
Ja ni ser ju själv hur mysigt och färgglatt det var. Så trevligt att solen kom fram med!
Men sammanfattningsvis får detta foto beskriva Köpenhamns väderläge!
 
 I morgon har de lovat sol och ganska varmt här i Stockholm. Jiiippppiiieee!!!!!
KRAMAR
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Vilka härliga dagar du haft med fina Cecce. Köpenhamn är en underbar stad med det bästa av det mesta o nu längtar jag dit efter ha sett dina ljuvliga bilder. Kramisar Tina

2013-07-03 @ 21:01:25
URL: http://home2tiny.blogspot.se
Postat av: Cecce

Lovely!! Längtar tillbaka!
Tycker du fångat Köpenhamn precis!

Kraam!!

2013-07-04 @ 18:56:06
URL: http://www.ceccesblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0